Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP! Jeg har aldrig kunne blive gravid?!

Redigeret 6 maj, 2016, 07:21 i Ufrivillig barnløshed
Jeg er desperat efter et svar på, hvor jeg ikke kan blive gravid?
Jeg er 18 år, og ønsker sammen med min kæreste og blive tidlig forældre. men jeg kan ikke blive gravid?
Jeg har for 4-5 måneder siden taget steroider (test e) i omkring 2 måneder, da jeg er bodybuilder, men heller ikke før jeg tog det kunne jeg blive gravid. Vi har prøvet siden Juli måned, men pga min kæreste har en fængselstraf har vi ikke mulighed for sex lige så tit som andre. Så det er tit 2 gange i ugen eller mindre. Jeg har aldrig brugt beskyttelse eller p-piller, heller ikke da jeg var yngre, og der undrede jeg mig også hvorfor jeg aldrig blev gravid? Jeg har ikke haft min menstration siden d 20 oktober 2014, som jeg ikke ved hvad skyldes? Men tænker at det kunne være steroiderne som er en del af skylden. Hvad tror i?? Jeg har udover det haft klamydia for en måneds tid siden, men fik behandling. Håber i kan hjælpe mig med nogle svar..
Hilsen mig :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan ikke blive gravid, hvis du ikke har din menstruation - og dér har du i hvert fald svaret på, hvorfor det i hvert fald ikke lykkedes, hvis i prøver endnu, selvom din menstruation udebliver.

    Derudover kan intensiv træning også godt nedsætte din fertilitet, så det er måske noget du skal overveje, når du skriver, at du er bodybuilder.

    Men det kan godt tage lang tid for nogle at blive gravide. Nu har I prøvet i 6 måneder (et halvt år) - når der er gået 6 måneder mere (et år) og du stadig ikke har opnået graviditet, så kan du forsøge dig med fertilitetbehandling.

    Du skriver ikke noget om, om din menstruation førhen har været regelmæssig, men hvis den hele dit liv har været uregelmæssig kan det godt tyde på PCO(S), som også kan gøre det sværere at få børn. Hvis du aldrig har haft regelmæssig menstruation og eventuelt også hr nogle af de andre symptomer fra PCO(S), så bør du helt klart søge læge og se, om det er grunden, så du kan komme i behandling.

    Jeg ved ikke, om din kæreste også har benyttet sig af steroider på et tidspunkt, men så vidt jeg kan læse, kan det godt nedsætte sædkvaliteten hos en mand.

    Husk også, at det ikke nødvendigvis er dig, den er "gal" med - det kan ligeså godt være din kæreste, som for eksempel har dårlig sædkvalitet.
  • Indstillinger
    Kvinder, der tager anabole steroider, kan tabe håret, udvikle skæg, få ændret menstruationen, få mindre bryster, og få nedsat frugtbarhed. Så der har du årsagen hvorfor du ikke kan blive gravid. Din manglende menstruation og frugtbarhed skyldes steroider, hvis du ønsker at blive gravid er du nødt til at stoppe med at tage steroider, så du får din menstruation igen og chancen for at blive gravid.
    2 gange om ugen er rigeligt til at blive gravid for man få kun ægløsning en gang hver måned. Men som en bruger skriver at hvis din kæreste også tage steroider før du selv begyndte på det kan det være din kærestes sædkvalitet der er nedsat, din kæreste skal også droppe det.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke taget steroider i snart 3 måneder, men jeg har fået en tid ved lægen i næste uge. Jeg tager ikke steroider igen før jeg har fået de børn jeg ønsker. Jeg ved udmærket hvad bivirkninger kan være ved dem, men at min mens helt forsvandt har jeg ikke vidst...
  • Indstillinger
    Ville det være en god ide at snakke med en læge, så der kan komme helt styr på tingene?
Log in eller Registrér for at kommentere.