Hjem Sex & samliv Prævention

P-Stav... Gravid?

Redigeret 1 december, 2014, 13:31 i Prævention
Hej! Jeg fik i torsdags indsat en p-stav. Sidst jeg havde min mens var den 13 November og skal have den igen den 8 december.. Jeg var sammen med min kæreste i nat...Vi brugte ikke kondom, da jeg jo har p-stav.. Men kom til at tænke på om den overhovedet virker endnu.. Mit store spørgsmål er så; Kan jeg være blevet gravid?

Kommentarer

  • Kan det virkelig passe, at du har fået den p-stav og i den forbindelse overhovedet ikke har fået nogen som helst form for information?

    Bare fået sat en sådan ind - og så farvel?

    Jeg synes helt klart, du skal henvende dig til din læge - eller den klinik, der har sat den stav ind, - og bede om at få noget helt elementær information om det her.

    F.eks. skal du da informeres om, at det måske ikke er helt sikkert, at du vil få menstruation - eller mere korrekt en kunstigt fremkaldt blødning - fuldstændigt som et urværk, som man gør med p-piller, som vel er den prævention, du hidtil har brugt. Og - naturligvis om hvornår og hvordan den virker.

    Har du slet ikke fået p-midler før, og din cyklus har kørt som et urværk, siden du kender den præcise dato, kan der godt komme uregelmæssigheder, det bør du da også være blevet informeret om.

    Jeg vil gætte, at en sådan p-stav virker med det samme - men den slags burde du have fået information om, eller i hvert fald brugt anden prævention indtil du havde klarhed over det spørgsmål.

    Og bare lige - når du nu overhovedet ikke er informeret. Husk - disse p-midler beskytter nok mod graviditet, men de beskytter IKKE mod kønsoverførte sygdomme.
  • Jeg var først ved en læge, hvor vi snakkede om de forskellige typer af prævention.. Jeg er blevet informeret om at min menstruation kan opføre sig mærkeligt, div. bivirkninger, fordele og ulemper med de forskællige slags der var en mulighed for mig, da jeg har ikke fået andre p-midler før...

    Jeg fik så en tid, den 12 December... Men fik den lavet om til i torsdags, da jeg gerne ville have det overstået.. Dette var dog ved en anden læge...

    Så Ja, jeg fik den bare sat en sådan ind - og så farvel...

    Jeg turde ikke tage chancen, så tog en fortrydelses-pille idag...
Log in eller Registrér for at kommentere.