Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Smerter i hoften og benet.

Redigeret 20 august, 2014, 11:44 i Slidgigt
Davs! jeg er meget bekymret, da jeg i nogle år har haft løbende følelsesløshed i mit højre knæ, ( lige på øverste side af indeknæet). Min læge sagde først at det muligvis var en nerve der var blevet belastet, og at det ville gå i orden igen ingen for ca 6 måneder. Der er nu gået 2 år, og har løbende gået til min læge og har tider hos Fysioteupeut en gang om måneder, hvor vi er kommet frem til at det muligvis kan være noget knas med min ryg og nerver.

Jeg vil beskrive min situation som den er lige nu;

Jeg har voldsomme smerter om formiddagen hvor jeg sidder meget ned i skolen. Det starter så småt om morgen, hvor det først rigtig går amok når jeg bliver aktiv. Jeg cykler i skole, og her begynder det så at brænde og gøre meget ondt i min hofte og delvis benet. Jeg tror selv det er Cutaneus der bliver klemt i mit hofte ligament, men kan ikke sige noget med sikkerhed..

Smerter kommer sjovt nok og mærkeligt nok, først efter belastning, og ikke i selve aktiviteten.. Jeg kan fx løbe en fin tur, og der får jeg det faktisk helt godt og alt uro forsvinder i benet.. det er så dejligt! men dagen efter kan jeg nærmest lægge mig til at dø af smerter og det er også når jeg slapper af. Aktivitet ændre ikke smerterne som sådan.

Jeg har prøvet før hvor alt gik i orden på en måde, men kan ikke sige hvad der gjorde det. desværre.


Jeg har brændende(inflammation) i hofte og øverste del af benet og det går næsten helt i sig, når jeg fx løber eller motionere med høj puls.. dog ikke ved cykling.

Håber nogle kan hjælpe, det er virkelig forfærdelige smerter, og ville være så glad for en form for afklaring på hvad det kan være.
Log in eller Registrér for at kommentere.