Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

konflikter i hjemmet forelsket i en anden

Redigeret 15 august, 2014, 03:51 i Samliv
Hejsa alle herinde.

jeg har et problem, min mand og jeg har været gift med hinanden i 12 år. men de sidste par år har der været mange op og nedture, for det meste nedture. til trods for at jeg er normalvægtig, il have at jeg bliver mere tynd m.m, og her gang vi skændes kalder han mig tyk m.m. og siger at han il gå fra mig hvis jeg ikke bliver tynd, det såre mig at han ikke finder mig tiltrækkende mere og ligefrem siger jeg er tyk. Dette fik mig til at gå til min bedste ven/kammerat. vi har altid snakket godt sammen om alt.

Forleden sad vi som så mange gange før og snakkede sammen, og jeg kunne godt mærke at jeg have en anderledes følelse i kroppen da jeg så ham, en følelse jeg ikke har mærket længe.

vi kom til at kysse hinanden, skønt i begge ved det er forkert, men det føltes så rigtigt og han var kærlig og sød ved mig, jeg fik en følelse af at jeg var en dame/pige igen tror jeg er vildt forelsket i ham.

hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

• Er det det eneste, I skændes om? Altså at han er ked af/vred over at du er blevet for tyk? Hvor meget overvægtig er du? Og hvad gør du for at tabe dig?

Har du/I andre problemer, som eventuelt kan skyldes, at du ikke har overskuddet til at gøre noget ved din overvægt?

I skændes – men har I også prøvet at tale stille og roligt om jeres problemer – talt om, hvad I hver især, og i fællesskab, kan gøre for at løse dem? Har du fortalt ham, at når han bare slynger dig i hovedet, at du er for tyk – uden i øvrigt at hjælpe og støtte dig i din kamp med overvægten, så hjælper det dig slet ikke – tvært i mod?

Har I børn? Det nævnes ikke, men hvis I har, så skylder I i hvert fald dem, at I gør noget for at løse jeres problemer, frem for bare at skændes. Måske I skulle opsøge en parterapeut.

Har I ikke børn – ja, så må I jo finde ud af, hvor meget I vil gøre for fortsat at blive sammen.

Når man konstant bliver anklaget i sit parforhold, så er det ikke så sært, at man tager i mod, hvis der kommer en anden og siger pæne ord til en – og det kan let forveksles med forelskelse. Du skriver, at I ”kom til” at kysse. Man ”kommer ikke til”, I er voksne mennesker, så naturligvis var det en bevidst handling, som du kunne have stoppet, hvis du ville. Hvis denne mand virkelig er din ven, så vil han også forstå, at det ikke var/er nogen god ide at udnytte, at du har det dårligt.

Der kommer sjældent noget godt ud af, at kaste sig ud i sådan noget på trods – så derfor bør du nu og her sige til din mand, at du ikke kan magte den måde, han taler til dig på, og at I sammen må gøre noget konstruktivt ved jeres forhold.

Det kan jo ikke alene være din overvægt, der er problemet – og er det det, så må du søge noget hjælp, både hos din mand, men også professionelt, så der kan blive gjort noget ved det. Din mand bør også være med til den professionelle hjælp, så også han kan lære, hvordan han støtter dig bedst muligt, for det gør han ikke ved at anklage dig hele tiden.

I må sammen finde ud af, om I vil hinanden, og begge gøre en indsats for at få jeres forhold på ret køl – eller om I ikke vil, så I kan komme fra hinanden på en ordentlig måde.
Log in eller Registrér for at kommentere.