Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

schönlein-henochs syndrom

Redigeret 2 december, 2015, 04:15 i Sjældne sygdomme
Hej alle derude!

Jeg har ikke før prøvet at skrive om min situation, men jeg skal nok prøve at få kortet min historie ned :)

Som 12 årig får jeg konstateret schönlein-henochs syndrom, og jeg bliver taget ned til lægen hvor efter et hurtigt kig på alle mine røde prikker lægen vælger at tilkalde en ambulance og jeg bliver kørt barbu barbu på Næstveds børneafdeling.

Jeg ligger på børne afdelingen 6 mdr. hvor jeg får taget 1 til 2 blodprøver om dagen. Jeg får at vide jeg skal ligge stille, og at det er noget som selv går over. Altså blev aldrig behandlet med nogen form for medicin, kun smertestillende pga. mavesmerter.

Efter alt det her schönlein-henochs syndrom er overstået blev jeg endelig sendt hjem. Min store frustration her er at lige siden jeg fik den sygdom har jeg døjet med meget voldsom hovedpine, meget høj feber og en konstant smerte i halsen samt hævede mandler og prikken over i'et tinnitus.

Det er noget jeg får med jævne mellemrum. Der kan gå 1 år og der kan gå 1 til 2 måneder mellem anfaldende. Jeg ligger altid 4-5 dage død i sengen.

Jeg har været til et hav af special læger igennem min karriere :), og aldrig fundet noget som har kunnet kurere mig.

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke om jeg er den eneste med sådan en historie ? Håber det giver mening det jeg har skrevet :)

På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Jeg er glad for jeg lige stødte ind på dit indlæg her.
    Jeg har haft scholein henochs også da jeg var yngre. Lå på sygehus i rigtig mange mdr og måtte ikke gå. Endte med rullestol i ca 6 mdr derefter. Efter dette har jeg i tide og utide stikken under huden og lægen kan ikke forklare hvorfor :/
Log in eller Registrér for at kommentere.