Hjem Hjerne og nervesystem ADHD

ADHD små børn

persille1persille1
Redigeret 2 juli, 2014, 11:16 i ADHD
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... M=6&Y=2014

citat
Ny dansk forskning viser, at børn, der får konstateret ADHD eller autisme, allerede har symptomer, inden de fylder to år. Den nye viden kan være med til at sikre tidligere og derfor mere effektiv behandling.

De fleste børn med ADHD eller autisme bliver først diagnosticeret, efter de er begyndt i skole, men ny forskning viser, at en del børn allerede har symptomer, inden de fylder to år. Det skriver Videnskab.dk.
citat slut

Velkommen til verden. !!

Medicinalindustrien skal nok få de unge mødre til at fylde deres børn med medicin. For jeg går stærkt ud fra, det er det, der er meningen.
Det bliver nøjagtig det samme, som med vuggedøden.


citat
Børn med ADHD og autisme har i deres første leveår blandt andet et mindre ordforråd og lærer at gå langt senere sammenlignet med andre børn i samme alder.
citat slut

Det er noget vrøvl. Børn udvikler sig forskelligt, det kan man ikke vide noget om så tidligt.



citat

En førende amerikansk neurolog mener, at ADHD snarere er en beskrivelse end en sygdom.
Verdens læger er for hurtige til at sætte et mærkat på nogle bestemte symptomer og kalde det for en sygdom. Det sker bl.a., når børn, unge og voksne får konstateret lidelsen Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD.

Sådan mener en førende amerikansk hjerneforsker, Bruce D. Perry, som er partner ved Child Trauma Academy i Texas og som i disse dage er i Europa for at diskutere ADHD.

"For hundrede år siden ville en person gå til lægen med brystsmerter og svedeture. Og så ville lægen sige: 'Du har feber'. De ville bare sætte et mærke på det, lige som vi nu mærker det ADHD. Det er en beskrivelse og ikke en rigtig sygdom," siger Bruce D. Perry ifølge International Business Times om brugen af ADHD-medicin.

Stop pilleforbruget

Kommentarer

  • Jeg læste også artiklen og tænkte mit. Nu tænker du på medicinsk behandling, jeg har en anden erfaring.
    Der er stor forskel på en lægelig vurdering og en vurdering fra de sociale myndigheder. Tidlig indsats sker fra de sociale myndigheder.
    Forældre til disse børn lever med en konstant trussel om at tvangsfjerne deres børn. Man mener det er manglende forældreevne og omsorgssvigt der er tale om.
    Imidlertid har det i mange år været anerkendt at det er medfødt, måske genetisk. Jeg har læst en del om dette. Mange af disse børn ender i stofmisbrug, fængsler m.m. også selv om de har været anbragt hele deres liv.
    I øjeblikket har jeg kendskab til en ung dreng/mand. Han har været anbragt stort set hele livet. Mærkeligt nok fik han diagnosen meget tidligt, men ingen behandling, jo, man behandlede ham som et omsorgssvigtet barn. Han er smidt ud fra utallige skoler m.v. Først for ca. tre måneder siden blev han undersøgt hos en neurolog. Hun var fortørnet, fordi man havde behandlet ham som et omsorgssvigtet barn og ikke et barn med specifikke vanskeligheder.
    Han er forleden dag idømt sin første fængselsstraf.
    Samtidig er han først for tre mdr. siden officielt blevet diagnosticeret med diagnosen ADHD i svær grad.
    Så det er det en tidlig indsats handler om.
  • Du har fuldkommen ret i, det handler om en tidlig indsats, hvis der er noget galt. Vi er meget enige.

    Men børn indtil to år udvikler sig forskelligt, så jeg vil mene man ikke kan sige, fordi et barn er lidt længere om at lære at tale og gå, at der er noget galt. F.eks. mine drenge talte først i sætninger, da de var godt 3 år gamle. De fejler ingenting og har gode stillinger. Mit barnebarn, en pige, talte flydende, da hun var 2 år gammel.

    Bare jeg turde tro på, det ikke handler om medicin, men jeg er meget skeptisk.
    Nu viser en stor undersøgelse at ritalin skader hjertet.

    PS. Jeg tror et barn bliver skadet af at være anbragt hele sit liv. Eller hvis hjemmet er dårligt. Der skal omsorg og kærlighed til. Jeg tvivler meget på det bliver givet til børn, der bliver anbragt et eller andet sted.
    Pasningen kan være god nok, men det kærlige omsorg tror jeg ikke de får.
    Det er sikkert grunden til den unge mand du omtaler ikke har det godt psykisk.


    Min søn fortalte om en dreng, som har ADHD, der opførte sig ustyrligt. Alle lod ham gøre det, fordi han jo havde ADHD. Min søn satte ham på plads, gjorde gengæld med det han gjorde. Hvad skete, fra det øjeblik var drengen artig over for ham.


    Hvorfor skulle der pludselig være så mange børn og især drenge, der skulle have "ADHD". Mon ikke der skulle kigges på opvæksten. Vuggestuer og børnehaver hele dagen tror jeg er skadeligt. Der burde slet ikke være noget, der hed vuggestuer.
    Så små børn har behov for deres mor. Samfundet gør børn syge.

    Og der skal slet ikke gives ritalin til børn under nogen omstændigheder.
  • Disse børn er anderledes, helt fra fødslen. Man kan ikke rigtig komme i kontakt med dem.
    Jeg mener, at i stedet for trusler om anbringelse eller anbringelse, skulle man hjælpe forældrene til at forstå, at det ikke er deres skyld, men at dette barn har brug for meget struktur og faste rammer. Dette skal følges op i skolen o.s.v.
    Almindelige forældrer kan klare almindelige børn, men hvor skulle de have viden fra, hvad dette handler om, og hvad deres opgave er.
    Anbragte børn er en indtægtskilde. Jo værre/dårligere børnene har det, jo større indtægt giver det. Så ingen er reelt interesserede i, at disse børn får det bedre. Skulle det ske, at barnet fik det bedre, bliver plejefamilien sat ned i løn.
    Det er modsat alle andre steder, hvor man får mere i løn, når man udfører sit arbejde godt.
    Du har ret i, at anbringelse i sig selv skader børn. Ja, det skader hele familier. Nu går man ind for, at fjerne børnene ved fødslen, selvom man ved, at dette er endnu mere skadeligt. Man kan trods alt ikke vide om forældrene magter opgaven, så længe de ikke har været forældrer.
    Jeg så godt, at medicin kan give hjerteproblemer, det er jo et narkostof de får.
    Det det handler om er, at disse børn skal have det man kalder en fast hånd. Det vil også være anstrengende, for familien kan aldrig have en almindelig hverdag.
  • Du tænker på børn, der er autister. Der bør man hjælpe forældrene bedst muligt. Man skal ikke fjerne børn fra forældre med mindre der er tale om omsorgssvigt.

    Men de børn med den såkaldte lidelse ADHD skal ikke have Ritalin og slet ikke små børn. Det er jo helt vanvittigt. Det ville jo blive det rene uhyggelige gæt, hvis et barn er lidt længere tid om at lære at gå og tale og "De kloge", som ikke er så kloge alligevel, men pengebegærlige, mener der skal medicin til. Det er virkelig meget uhyggeligt.

    Mennesker er forskellige, men det må vi ikke være. Vi styres bedst, hvis vi er ensrettede.

    Det er, som om vi skal overvåges og bevogtes mest muligt. En slavehær, som skal sørge for samfundets top får det bedre og bedre.

    Klikker man ind på en side uden at opgive noget som helst kan man risikere at få en skrivelse efterfølgende. De kender åbenbart afsenderadressen uden man opgiver den. Min søn siger også: Betragt alt hvad du skriver, som en åben bog.

    Det virker som en science fiktion roman jeg læste. Alle fik en pille, der sløvede, så de kunne styres. Jeg havde aldrig troet det kunne blive til virkelighed, men vi er godt på vej.
    Unge mennesker er jo allerede begyndt at tro man kan få en pille til alt. Piller mig her og piller mig der. De tænker overhovedet ikke på bivirkningerne, som jo er tilstede og måske skader mere end det gavner.

    Jeg er glad for, der stadig er kompetente mennesker, der taler imod. Men hvor længe.
Log in eller Registrér for at kommentere.