Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Bruskskade svarende til knæskallen. Andre?

Redigeret 26 juni, 2014, 14:17 i Fod- og knæskader
Hej.

Jeg har i otte år bøvlet med højre knæ. Smerter, hævelse, skurren, knasen, noget der sætter sig i klemme og knæet der låser. Det er nu blevet så slemt, at det er hele tiden jeg har gener i det.. Kan ikke gå ret langt, før der er noget der sætter sig i klemme indeni og det sker rigtig mange gange i løbet af en lille gå tur. Jeg kan knap gå på trapper længere for smerter.

Jeg har lige fået lavet en mr scanning af knæet. Lægen der sendte mig til mr scanningen mente at jeg skulle have lavet en kikkertoperation, fordi at et eller andet var galt. Da svaret på mr scanningen så kom, var det en ny læge, som jeg ikke har talt med, der sendte et brev med svaret! (Ja undskyld mig, men det er godt nok i mine øjne lidt uprofessionelt.

Han skrev at der sås en bruskskade, svarende til knæskallen og at han ville sende mig til en fysioterapeut, som så skulle genoptræne knæet.

Det svar fik tårene til at trille, og modet røg sig lige en ordentlig tur.

Havde godt nok forventet noget mere seriøsitet, når nu jeg har haft bøvl i otte år, og når nu det er så generende.

Jeg læser på andre sygehuses hjemmeside (Jeg har selv været i Silkeborg):

Hvis skaden derimod er svarende til knæskallen skal der benyttes skinne i alt 8 uger.
De første dage må du ikke støtte.
Efter 3. dagen må du støtte med 50% af kropsvægten.
Efter 2 uger må du belaste fuldt på benet.
Efter ca. 4 uger kan du starte med løbetræning.
Efter 6 måneder kan du genoptage anden sportslig aktivitet.
Selve operationen foregår med kikkertteknik i fuld bedøvelse.
Du vil blive fulgt af fysioterapeut de første måneder
Du vil også komme til kontrol ca. 4 måneder efter ved den læge, der har opereret dig.

Hvad sker der så lige for den direkte henvisning til en fysioterapeut, som ikke engang får lov til at røre ved knæet, fordi jeg har så ondt???

Andre med en bruskskade svarende til knæskallen, og hvilken behandling har i fået?
Log in eller Registrér for at kommentere.