Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Ha jeg fået en diskusprolaps?

Redigeret 11 juni, 2014, 15:11 i Diskusprolaps
Hej alle,
Kan man godt have en diskusprolabs uden smerter i nakken, men kun sovende fingre og ondt i armen?

Kommentarer

  • Hej Philip

    Jeg kender ikke noget til diskusprolaps, men det symptombillede, du beskriver, er typisk, hvis der er et tryk på den nerve, der går fra halshvirvelsøjlen og ned gennem armen til fingrene.

    Nerven kan komme i klemme flere steder, f.eks. i håndleddet, men når du har ondt i armen, må afklemningen ske højere oppe.

    Jeg vil prøve at finde en henvisning. Så kan du selv prøve at finde ud af, om mit gæt er rigtigt.

    http://www.silkeborgrygcenter.dk/sympto ... %20arm.htm

    Jeg har selv prøvet at have karpaltunnelsyndrom, hvor afklemningen sker i håndleddet. Problemet kan løses med et operativt indgreb, men jeg valgte aflastning i stedet for, og problemet gik over i løbet af ca. 4 måneder.

    Senere fik jeg igen problemer med sovende fingre, denne gang på venstre hånd, og da var der også smerter i venstre arm. Lægen mente derfor, at der var tale om en klemt nerve højere oppe end i håndleddet. Hun henviste til fysioterapi, som jeg ikke syntes, hjalp, men det kan jo være fysioterapeuten, der ikke var dygtig nok. I hvert fald gik jeg der kun 2-3 gange. Efterhånden forsvandt smerterne i armen, og jeg lærte at leve med de sovende fingre. Nu, hvor det er ca. 2 år siden, at problemet opstod, er den snurrende fornemmelse endelig forsvundet.

    Håber, du finder ud af, hvad der er galt og finder en løsning.

    Kameliadamen
  • Til Kameliadamen

    Mange tak for dit svar og det gode link. Jeg er nemlig meget nervøs for at jeg har fået en diskusprolabs, men læge og fysse har kun nævnt indeklemt nerve som mulighed, men de to ting ligger jo tæt op ad hinanden, så jeg prøver at udelukke prolabsen, fordi den virker til at være noget alvorligere end en klemt nerve.
    Jeg står midt i et husbyggeri, og har slet ikke tid/lyst til at ligge her og glo, men jeg har ondt i højre arm og pegefinger tommel og langemand sover, og min storetå også ind imellem. Om natten er det helt tosset, der vandre jeg rundt og kan ikke finde ro nogen steder, pga uro og smerter i armen. De stærke piller jeg allernådigst har fået udskrevet gør mig blot døsig men smerterne er der stadig.

    Nok af min klagesang. Jeg skrev blot få at få lidt "luft", og måske noget info omkring hvordan man udelukker en prolabs fra en indeklemt nerve, fordi det er stadig lidt utydeligt for mig.
  • Har du fundet ud af hvad grunden var Philip41?

    Jeg oplever selv de samme symptomer som dig, og har prøvet at læse lidt op omkring det. Jeg fandt denne artikel http://www.kiropraktor-info.dk/behandli ... usprolaps/ hvor de skriver at man muligvis skal gennemgå en operation.

    Håber virkeligt på at det kan skyldes et andet problem.
    Vil derfor gerne høre hvad du har fundet ud af.

    Mvh Martin
  • jeg tog til en kiropraktor og han kunne hurtigt sige at det var en discus prolabs jeg havde fået. tag hurtigst muligt og få en tid hvis du har de samme symptomer. tiden er en vigtig faktor. jo hurtigere behandling og vejledning, jo hurtigere kan du være frisk igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.