Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

bulimi - hjælp!!!!

Redigeret 2 august, 2014, 17:05 i Bulimi
Hej allesammen.
For 3 måneder siden cirka udviklede jeg bulimi, og får nu hjælp. Giver dog ikke slip af forskellige årsager.
Da jeg før havde rigtig mange fysiske problemer med min krop, har jeg lidt svært ved at se hvilke af mine smerter diverse steder om det er pga. bulimi eller om det er noget andet. Det jeg vil høre fra jer(enten nogen som selv har/har haft bulimi eller nogen der bare ved noget om det) er de konsekvenser i kender, både store og små.
Håber nogle kan hjælpe, på forhånd Tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har meget stor erfaring med bulimi og spiseforstyrrelse, jeg har lidt af bulimi i over 10 år af mit liv ( jeg er 27 den dag idag)
    Jeg er idag ude af bulimien og har været det i over to år.

    Jeg mistede alt på spiseforstyrrelsen, jeg mistede min sunde fornuft, mine venner, jeg splittede familien, følte mig nødsaget til at lyve konstant, jeg var meget langt ude.
    Bulimien er fandens snug og den vil blive VED med at overbevise dig om at du behøver den.
    Sandheden er at du behøver at være kærlig og have omsorg for dig selv.
    For mit vedkommende førte bulimien til at jeg begyndte at ryge ( istedet for at spise) Jeg blev misbruger af stærke stoffer ( for derved ikke at spise) Jeg sårede alle omkring mig, jeg var stjal for at kunne overspise de store mængder, jeg blev deprimeret, fik angst, droppede uddannelse osv.
    Jeg var så langt ude og alt jeg kunne tænke på var mad, jeg var fanget. Jeg levede ikke, men overlevede lige knap.
    Jeg har mistet to tænder på det, dårlig fordøjelse og meget tyndt hår.
    Det har været et sandt helvede og det er så svært at se fornuften, når man er sygdommen.

    Det at mærke livet efter så mange år i helvede, er helt ubeskriveligt.
    Det føles som at blive født på ny, jeg takker for livet hverdag og for at have fået min fornuft og omsorg overfor mig selv tilbage, jeg er færdig min en længervarende uddannelse om 6 måneder.

    Det er godt at du får hjælp, men det lyder ikke til at hjælpen virker tilstrækkeligt?
    - jeg vil meget gerne fortælle hvad jeg gjorde og hjælpe dig.
    Bedste tanker herfra
  • Indstillinger
    Hej Louise27.

    Indlægget er efterhånden ved at være gammelt! Håber virkelig du ser mit svar.

    Har stadig de samme problematikker, er i behandling, men som du nok selv ved er hele den "verden" meget svær at komme ud af.

    Jeg har desværre også mistet en del venner pga. det her. Men jeg for mig selv til at tro på at det er det værd. Alt jeg ønsker er at blive tynd og flot så skal jeg nok få venner.
    Det hele handler meget om at overbevise sig selv og løgne. Er nogle gange træt af at lyve for dem der er tæt på mig, men jeg kan ikke ændre på det.
    Jeg har mine tider hvor jeg bare gerne vil ud af det, og så de tider hvor det er vigtigt for mig.

    Vil gerne høre om hvordan du kom ud af det. Og hvis du har lyst vil jeg også gerne høre om flere af de fysiske konsekvenser, ved det med håret osv. Men står i det at jeg har nogle fysiske sygdomme og det kan være svært at skelne. Og så bare for at høre om nogle af de ting der er sket på det sidste ikke kun sker for mig.

    HÅBER du ser det her svar. Ellers mange tak hvert fald :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.