Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stikken i hjertet.

Redigeret 8 marts, 2014, 10:41 i Åben debat for kvinder
Hej alle.
Jeg har i over to år haft noget som føles lidt som stikken i hjertet.
Det kan også beskrives lidt som om, en kniv stikker lige igennem mit hjerte i 5-10 sekunder, hvor jeg hverken kan få luft eller bevæge mig.
Jeg føler at jeg vil dø, hvis jeg bevæger mig imens.
Når det sker, og lang tid efter, føles det som om jeg ikke kan trække vejret ordenligt, eller i hvertfald ikke dybt.

Jeg har været til lægen med det et par gange nu. Min læge mener at det er en smerte min hjerne selv opfinder, hvis der er sket noget meget skidt eller meget godt i mit liv. Det har jeg meget svært ved at tro på. Ingen ville udsætte sig selv for sådan en smerte, men vilje.

Jeg er rigtig bange for at det kunne være en knude i hjertet eller en blodprop eller måske kraft? Det skal lige siges at jeg kun er 15 år.

Hvis nogen har prøvet noget lignende, må i meget gerne skrive.
Eller hvis i ved hvad jeg kan gøre.
Tusinde tak :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Cecilie

    Det problem, du nævner, er blevet diskuteret meget tit her på Netdoktor. Vi er mange, der har erfaringer med det. Men for mit vedkommende er det meget længe siden.

    Jeg husker det netop som en meget voldsom og stikkende smerte, og at smerten gjorde det svært at trække vejret. Så vidt jeg ved, rammer problemet især unge mennesker, og jeg var da også i alderen 12-17, da jeg havde det.

    Sådan som jeg husker det, kom det især, når jeg cyklede. Det var så voldsomt, at jeg var nødt til at stå af og sætte mig eller lægge mig ned. Jeg søgte ikke læge for det. Jeg husker ikke, hvad mine forældre sagde til det. Men under alle omstændigheder gik det helt væk efterhånden.

    Det er en meget fantasifuld forklaring, din læge har. Nej, jeg tror heller ikke, at hjernen kan opfinde sådan en voldsom smerte. Hos mig og flere andre er det især kommet i forbindelse med fysisk aktivitet.

    Jeg er overbevist om, at der er tale om noget ganske ufarligt, som vil forsvinde helt med tiden. Men jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret. Hvis jeg var dig, ville jeg læse nogle af de gamle debattråde her på Netdoktor. Der er nogle, der har fået andre forklaringer af deres læge. Du får lige et link:

    viewtopic.php?t=17186&f=

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tusinde tak :-)
  • Indstillinger
    jeg får også disse stik i hjertet med mellem rum ----og bliver lidt forskrækket ---men det forsvinder lige så pludseligt ----som det kommer ---det er ikke noget min hjerne finder ---sikke noget sluder ---jeg tager mit blodtryk --hvis jeg er hjemme ---men der er ikke udsving i det ---

    men jeg har ingen forklaring på hvorfor det er noget jeg har fået på mine gamle dage ----da jeg var ung havde jeg meget med side stik --kaldte de det ---det var meget ubehageligt ---det kom også pludselig --når man ---cyklede --eller legede --
    men det blev der ikke gjort noget ved ---og det forsvandt når jeg blev voksen

    til den som skriver om det her ---bliver det ved ---så lad en anden læge se på det ---for det er klart du bliver nærvøs når det kommer
  • Indstillinger
    Det er altid en god ide at få en anden læges vurdering, når man ikke føler sig ordentligt behandlet. Men for mig lyder det som om du har angst. Da jeg første gang fik angst-symptomer som 18-årig, fik jeg stikken i hjertet og åndenød. Det var meget ugehageligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.