Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

GB og Blodtab

Redigeret 6 marts, 2014, 07:11 i Blod og blodsygdomme
jeg aborterede i 10 uge, med antageligt tvillinger, aborten strakte sig over 4 dage og jeg tabte næsten alt blod i kroppen inden jeg besvimede og blev indlagt til udskrabning. Efterfølgende har jeg ikke kunne få min blodprocent over maks 6 trods massiv indtagelse af Hemojern hver dag. Jeg oplever meget træthed, bleghed, hjertebanken især ved fysisk aktivitet, kan jeg mærke at mine muskler, som var ret trænet , ikke gav op når mit hjerte/puls sagde stop. Så jeg har ikke trænet meget de sidste 3 måneder, som nu kan mærkes på musklerne. Jeg fryser konstant og er altid meget kold. Jeg er begyndt at få ondt i mine fingreled.

Min læge siger at jeg ikke kan optage nok jern, men jeg frygter lidt om det jern jeg ikke optager ophober sig i kroppen, om mit stofskifte lider under blodmanglen og vil også gerne høre om I har kendskab til andre GB patienter, der har været igennem et massivt blodtab og i så fald hvilken behandling man har arbejdet med. Min læge har talt kort om ny blodtransfusion, er det en mulighed?

Nogle der har erfaringer med ovenstående?

Venlig hilsen
En efterhånden meget kold og træt kvinde..
Log in eller Registrér for at kommentere.