Hjem Smerte Åben debat om smerter

galdestens anfald

hej jeg er en pige på 22 år der er kendt med galdesten og har 3 store galdesten i galdeblæren..... jeg ville gerne havde fjernet dem og det har jeg haft villet siden jeg fik konstateret det men så fik jeg en cyste på højre side af livmoderen den fik jeg fjernet så fandt de ud af mine tarme driller og går til kontrol på et sygehus og jeg har snakket med dem om at jeg gerne ville havde fjernet mine galdesten så det sagde lægen ja til at sende mig tilbage til kirugerne på et andet sygehus der hvor jeg blev opereret for min cyste men så ændre de mening og siger nej så næste gang jeg er der ude må jeg måske få dem fjernet og næste gang igen får jeg et nej så får jeg et ja igen og et måske igen men har tit smerter der stråler ud i siden og det gør rigtig ondt

lige nu er jeg i behandling med magnesia pga noget de tror er forstoppet tarme men det her magnesia gør mig dårlig

kan man klage over et sygehus behandling???

Kommentarer

  • Selvfølgelig kan du klage, og det er da også muligt, at det er det, du skal.

    Men - i først omgang vil jeg foreslå dig, at du beder om en grundig forklaring på, hvorfor de vakler sådan.

    Heller ikke et indgreb for galdesten er sådan "bare lige" - og det kan have konsekvenser for resten af dit liv, hvis de fjerner din galdeblære, og du er meget ung; er der først opereret, så er der jo ingen vej tilbage.

    Så jeg tror, de vakler fordi de vil være helt sikre på, om der ikke er andet, der kan helbrede.

    Det vil være helt fint, om du beder om en samtale, og har en pårørende med dig - så I er to til at høre, hvad der bliver sagt og forklaret.

    Du skal naturligvis fortælle, at du er forvirret over, at de siger ja, de siger nej, de vakler - og bede om at få en grundig redegørelse for deres vægring.

    Det kan være svært helt at forstå, hvad sådanne læger siger, så derfor er netop fint at have en med sig og selvfølgelig skal du bede om at få det forklaret igen, hvis der er noget, som du måske ikke helt forstår.

    Det er dig og dit helbred, det handler om, og en fyldestgørende forklaring kan du godt tillade dig at forlange.
  • Jeg ser lige, at du har været inde i en anden debat - at du i det hele taget døjer med flere forskellige sygdomme - og det i sig selv kan sagtens være grunden.

    Så igen - du er nødt til at bede om et overblik over dine sygdomme og en grunding udredning og vurdering, der passer til lige netop dig.

    Og - jeg kan se, at persille råder dig til at skifte læge, hvis du er utilfreds med den, du har - det er jeg enig i. Det er vigtigt at have tillid til sin læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.