Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Testikelvridning - 16 år

Redigeret 24 december, 2013, 21:18 i Mænds sygdomme
Jeg har efter at have sovet en nat vågnet med lige omhed/smerte i testiklen. Jeg vågnede om natten og kunne mærke jeg havde ømhed/ondt i testiklen men dog ikke så grov at jeg ikke kunne falde i søvn igen.
Dagen efter kunne jeg godt mærke jeg havde lidt ondt og har haft lidt smerte så hurtigt en gang imellem hvor det også gik lidt op i maven.

Jeg har derefter læst om testikel vridning. Men symptomer på det er
kvalme,opkast,hævelse og har ikke haft noget af det. Jeg synes heller ikke jeg kan se noget på testiklen altså om den har vredet sig.

Det er nu noget tid siden og hvis blodforsyningen var stoppet helt ned til testiklen ville den vel ikke kunne fungere nu.

Men hvis der ikke kom blod ned ville det så ikke blive blå osv ?
Og ville min testikel ikke blive meget øm ?

Jeg mærkede på testiklen og der var lidt ømhed ovenpå den men ellers intet ømhed når jeg mærker på den.

Kan det bare være et lille slag eller vrid som er gået væk af sig selv eller hvad kan dette være ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som en let tilstopning af bitestiklen eller sædlederen, jeg har selv prøvet det et par gange da jeg var på din alder og det forsvandt hurtigt af sig selv. Hvis ikke ømheden og de smertende jag du beskriver er helt væk om et par dage er det nok smart at lade lægen kigge på det, det kunne jo være andet og værre..
  • Indstillinger
    Hvordan tilstopning og af hvad ?:)
    Er det noget der kan kræve behandling eller fører til et eller andet ?

    Jeg tager til lægevagten i morgen tidlig for at være sikker på det ikke er noget alvorligt der kræver behandling :)


    Mange tak for dit svar !:)
Log in eller Registrér for at kommentere.