Hjem Hjerne og nervesystem Åben debat om hjernen

Mini blackout

Redigeret 16 december, 2013, 03:35 i Åben debat om hjernen
Hej jer derude håber i har det godt og hygger jer.

jeg har for nogle dage siden lagt mærke til at jeg nogle gange for en slags mini blackout. Det er som min hjerne lukker ned og altid blev sort i 0.5 sekund hvor det føles som om jeg er ved at besvimme. Er der nogen af jer som har erfaring med hvad det er? er ret bange for at det er noget alvorlig.

Kommentarer

  • Det kunne tyde på, at du ikke får væske nok.

    Hvor meget og hvad drikker du gennemsnitligt?

    Det kan også være tegn på blodmangel - måske du lige skal få det undersøgt.
  • jeg drikker rigtig meget vand. og nogle gange 2 - 3 kopper grønt te. KAn det være noget med grønt teen at gøre tror du?
  • Nej; den grønne te skader ikke, faktisk er det en ganske glimrende drik, som kroppen generelt har godt af, men hvad er rigtigt meget vand? Man kan også få FOR meget, så man derved skyller vigtige mineraler ud ad kroppen.

    Men - jeg synes da, du lige skal få tjekket din blodprocent, og så kan du samtidigt fortælle lægen om det her, men alvorligt tror jeg nu ikke, det er.

    Dog skal man altid være opmærksom, hvis der indtræffer en ændring i kroppen, for det her kan være tegn på, at du mangler noget - eller måske at du eventuelt har lige lovligt meget om ørerne for tiden? Måske du skal tage den lidt med ro, hvis det er det, det handler om.

    Det kan handle om, at du enten har for meget, du skal - eller har meget at spekulere over.

    Kroppen er en "sladrehank" - og det er vigtigt at lytte efter, hvad den siger, så prøv at se på, om der er noget, du skal prøve at ændre på.

    Hvis man bliver ved med at ignorere kroppens signaler, så kan det netop udvikle sig til noget værre.
  • jeg drikker cirka 3L om dagen. Er det for meget?

    og jeg har meget at se til fortiden så det kan også være stress
  • Det kan sagtens være stress. 3 liter vand om dagen er for meget.
  • Det diskuteres jo meget hvad rigelig væskeindtag er - og det fremgår jo ikke her, om du er mand/ kvinde eller hvor meget, du vejer. Der er jo naturligvis forskel på behov af væske om du er et lille nips eller et kæmpe mandfolk.

    Men - hvis de 3 liter er incl. al væske - også den, der er i f.eks. frugt og diverse mælkeprodukter, så er det nok ikke "kriminelt", i hvert fald ikke så meget, at du får disse tilstande af ubehag.

    Men stress er en absolut medvirkende årsag til mange dårligdomme, så prøv at lytte til din krop og prøv at få lidt mere ro på. Og - få tjekket den blodprocent.
Log in eller Registrér for at kommentere.