Hjem Familieliv Ufrivillig barnløshed

Mistet modet

Jeg har gennem det sidste år forsøgt at blive gravid... Men intet sker.
Jeg ved at min mor havde en 85% risiko for ikke at kunne blive gravid... Takket være en T-formet livmoder (Kan godt være at denne information er forkert, kanikke huske hvilket bogstav det lige var) og manglende evne til at producere nogle forskellige hormoner, bla. dem der skal sætte fødslen igang.

Og jeg er bange... Jeg er rigtig, rigtig bange for at få det tjekket...
Jeg har haft en rigtig elendig læge som aldrig tog mig seriøst og som var lidt for glad til at udskrive recepter, så bryder mig ikke om at gå til lægen...
Og det gør det ikke bedre at jeg risikere at få at vide at jeg ikke kan få børn...

I mit hoved... Så er det stadig en mulighed så længe jeg ikke har fået det bekræftet...

Er der nogle gode råd til hvordan jeg tager hul på bylden og ser min frygt i øjnene?

Kommentarer

  • find en anden læge ----prøv at være lidt mere afslappet omkring det at blive gravid ---
    det kværner sikkert i dit hoved hele tiden ----
  • Min fætters kone havde også svært ved at blive gravid. Da de helt opgav det og adopterede et barn blev hun gravid. Bare det du hele tiden spekulerer kan sætte en stopper for graviditet. Underligt nok.

    Hvis det var mig ville jeg blive undersøgt om der kunne være noget galt, men et år, det er ikke længe. Men en blodprøve må vel kunne vise om du skulle mangle de hormoner, som din mor.
    Jeg har desværre ikke noget råd om, hvordan du skal se din frygt i øjnene. Men jeg ved alene det du spekulerer kan sætte en stopper for graviditet. Så er valget i virkeligheden særlig svært.
Log in eller Registrér for at kommentere.