Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hmmm Astma "lignende" symptomer

Redigeret 26 august, 2015, 04:52 i Astma
Hvad er "asmalignende symptomer / gener ?
Jeg døjer åbenbart med refluks og mavesyre, og atypiske symptomer som slim i hals ( spiserør / luftrør ?? Svært at bedømme selv ) Med masser af daglige rømme/hostegener små slimklatter og en masse mindre invaliderende ting. Af og til kommer der anfald som jeg før troede var astma, og lægerne ligeså. Idag er den diagnose fjernet og erstattet af refluks alene. Er gennemundersøgt i hjerte og lugner / allergi mm . INTET. Provokationstest hos lungemediciner gav svaret , bedre lungefunktion end gennemsnittet på min alder mm... som er raske. ... MEN når jeg nu døjer med daglige gener som rømmen tørhed i halsen , slimklatter , globusfornemmelse, hæshed og strube/halsgener, irritation i luftrør eller spiserør... osv , vil jeg selvfølgelig undersøge alt omkring det for evt bedring. Det har stået på over 20 år ialt. De første 15 kaldte man det let astma med angst, på trods af at jeg aldrig er blevet målt nedsat lungefunktion ved de "karakteristiske anfald" når de kommer, aldrig hvæset eller pebet... Eksperterne mener at jeg aldrig har haft astma... Jeg får medicin mod refluksen, men har gener alligevel, mange gener...og ofte meget lkivskvallitets forringende gener pga slim og rømmen og halsproblemerne. Har samtidig rhinitis / eller postnasal drip som jeg får medicin for. IKKE _ ALLERGISK rhinit /løbenæse...
Når man nukalder det for astma LIGNENDE symptomer hvad er det så ??? LÆgerne siger at det ikke er astma og dermed ikke farligt. Jeg skal ikke tage medicin mod astma,men har gemt min blå akutvirkende spray jeg tager af og til hvis det er helt galt... Men det nærmest bare provokerer den slim der ikke er... eller ikke er meget af.. da det kun er små irriterende klatter mindre end hullet i en 2krone... også er det som det provokerer luftrørene til at hente slim der ikke er der... ??? Derudover hjælper ingen medicin... heller ikke som sådan den akutvirkende.. Rømmen og irritation fortsætter længe efter... De slemme anfald er sjældne. Har mange år mistænkt kaffen da det somregel først starter efter morgenkaffen... lægger en ´hinde i hals og strube og fremkalder rømmen.... Idag kom et decideret anfald lige efter en kop kaffe. Kan kaffe være synderen ? Det er det eneste jeg ikke har prøvet at droppe alle årene,. da jeg elsker kaffe. Kan kaffe provokere irritation, som danner små slimklatter og derefter følelsen af et astma LIGNENDE anfald ??? Hvad er forskellem på astmaanfald og astmalignende anfald / gener ? Jeg er altid dødsens angst for det...men alle læger siger at det er ufarligt men ubehageligt

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.