Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp, gravid, kan ikke mærke noget

Redigeret 6 november, 2013, 08:09 i Åben debat for kvinder
Hej.

Jeg har lige fået af vide i torsdags af lægen at jeg et gravid. Min sidste første dags menstruation var d. 29/9 så derfor er jeg sat til 5 uger.
I starten havde jeg rigtig ømme brystervorter, hvilket jeg ikke har mere
Jeg pletblødte igår, hvilket gør mig lidt bange for om jeg kan have tabt barnet, da jeg overhoved ikke kan mærke at jeg er gravid?! Jeg er 5 uger henne, og jeg kan ikke mærke noget i kroppen, det gør ikke ondt nogen steder. Er det meget normalt eller?
Og kan man evt. Tag en ny gravidstest for at se om man stadig er gravid? Eller ville man stadig kunne se det, selvom barnet er tabt?


Mvh.
:-)

Håber nogen kan hjælpe mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er fem uger henne og har ikke ondt. Næe, det ville sørme også være noget mærkeligt noget, hvis du havde ondt. Normalt mærker man da ikke noget.

    Jeg fatter ikke alt det vrøvl, der skrives om graviditet.
    Der er naturligvis et lille stykke tid, hvor man kan være plaget af lidt morgenkvalme, men normalt er det da ikke slemt.
    Først den sidste tid kan man være noget besværet af graviditet.

    Hvis man er plaget af smerter og andet, så er der noget galt.
    Pletblødning, det ville jeg være lidt opmærksom på. Det behøver dog ikke at betyde noget.
  • Indstillinger
    Du skal til lægen og blive henvist til scanning for pletblødninger skal tages alvorligt og især når du ikke har graviditetsymptomer mere. Jeg oplevede det samme som dig og scanning viste at den var gået til da jeg var 6 uger. Søg lægen igen og forklarer det med blødninger, det kan være at det er normalt men så bliver du rolig og kan nyde din graviditet.
  • Indstillinger
    Jeg er enig med dig i, Nada28, at pletblødning ville jeg nok lige snakke med lægen om, selv om det ikke behøver at betyde noget.

    Men graviditetssymptomer, når man er 5 uger henne, man har da ikke ondt nogen steder med mindre der er noget galt. !!
    Man mærker da heller ikke man er gravid.
    Jeg har aldrig selv mærket den mindste smule før jeg opdagede min menstruation udeblev, det eneste tegn. Eller for den sags skyld hørt andre skulle have mærket noget.

    Men jeg ved godt det er meget moderne i dag, fra dag 1, at der er en mængde mærkværdige symptomer. Jeg vil tillade mig at mene, de i de fleste tilfælde er indbildte.
  • Indstillinger
    Hej Dorte

    Jeg tror, at det er individuelt, hvor meget man kan mærke en graviditet.

    Man hører jo om tilfælde, hvor den vordende mor intet har mærket, før hun pludselig – til sin egen og omgivelsernes overraskelse – føder et barn.

    De gange, jeg har været gravid, har jeg allerede en halv snes dage inde i graviditeten mærket en forandring i kroppen. Der var hverken tale om smerter eller ubehag. Jeg mærkede det mest, når jeg stod op i længere tid ad gangen, f.eks. når jeg strøg tøj. Da fik jeg en underlig træthed eller spændt følelse i benene, som fortalte mig, at noget var anderledes. Og ganske rigtigt: menstruationen udeblev og derefter kom morgenkvalmen, som endnu et tegn. Men smerter havde jeg ikke før ved selve fødslen.

    Jeg kan forstå, at du har mærket ømhed i brystvorterne og tolket det som graviditetstegn. Sådan som jeg husker det, havde jeg spændte bryster meget tidligt i graviditeten, men jeg husker ikke hvornår, og jeg mener, at det forsvandt igen.

    Så er der pletblødningen. Hvis du virkelig havde tabt dit foster i går, da du blødte, så tror jeg, at du ville vide det med sikkerhed, for så ville du have haft en voldsom blødning. Fosteret er ganske vist lille, men så vidt jeg ved, er der meget væv i livmoderen (opsvulmet livmoderslimhinde), som også løsnes ved samme lejlighed. En pletblødning er slet ikke nok.

    Det er selvfølgelig en god ide at tale med lægen om pletblødningen. Men jeg tror altså ikke, at du skal være nervøs for, om du har tabt barnet.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Nogle kan altså godt have menstruationsmerter, kvalme, ømme bryster, utilpashed og træthed allerede da menstruation udebliver det oplevede jeg, det har jeg haft indtil jeg var 6 uger henne, så forsvandt symptomer stille rolig det var fordi den var gået til at jeg ikke var gravid mere men kroppen kunne ikke finde ud af det for at udstøde det selv så fik lidt pletblødninger det betød at noget er galt. Nogle udstøder det selv andre skal der medicinsk abort. At man ikke mærke noget er helt forkert at sige for vi kvinder er forskellige at den ene ikke har mærket noget er det ikke ensbetydende at alle kvinder ikke mærker noget fra mens udebliver. Hun har selvfølgelig ikke aborteret for en lille pletblødninger er ikke nok til at abortere, det kunne være begyndende abort eller at kroppen fortæller at noget er galt med fosteret eller at det er helt normalt det kan hun kun finde ud af ved scanning.
Log in eller Registrér for at kommentere.