Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Revner i skeden under sex...

Redigeret 27 april, 2016, 07:04 i Kvindelige sexproblemer
Hej med jer.
Jeg har er problem der snart har irriteret mig i 1,5 år.. Det startede med svamp og da jeg havde fået behandling for det nogle gange og da det var gået over begyndte jeg at revne nederst i skeden under sex. Jeg har nu en kæreste som jeg har haft snart to år. Sex har aldrig været et problem for mig med tidligere partnere. Mig og min nuværende kæreste bruger glidecreme og jeg bruger noget der hedder "Warming critical Care" som der skulle gå ind og blødgøre huden i skeden. Men alligevel revner jeg og det gør mega ondt og svier. De næste dage efter sex er jeg meget øm og der går ofte 3 dage før det er normalt igen. Jeg har været til gynækolog som sagde det var bækkenbundsspændninger, men nu har en fys behandlet mig for det og jeg revner stadig. Min læge siger at jeg ikke slapper nok af fordi der er masser af plads i skeden, men jeg synes ikke jeg kan slappe mere af og jeg føler mig virkelig tilpas med sex med min kæreste... Andre der har samme problem eller nogle der har oplevet noget ligende?
Mvh en meget frustreret pige på 20 år.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er det jo et par år siden, at du skrev, så jeg håber at du har fået hjælp: Du har muligvis LS, som ofte bliver diagnosticeret/behandlet som svamp: http://www.lichensclerosus.dk/
    Vh Hanne
  • Indstillinger
    Hej igen.
    Tak for svar. Bedre sent end aldrig. Jeg har stadig problemet. Jeg er blevet testet for LS og det skulle ikke være det. Jeg har alligevel prøvet et forløb med salved mod det, som ikke hjalp. Jeg har fået skåret det dårlige ud af og det efter det var helet, hjalp det og jeg havde ikke smerter mere. De er dog kommet igen nu og min hud revner igen. Det er som om den bare bliver dårligere og dårligere. Ingen ved hvad det er. Desværre. Nu venter jeg bare på at tiden går, så jeg kan besøge gyn igen om en måned...
    Mvh
  • Indstillinger
    Øv! Ikke at LS er noget man tragter efter. Jeg har fået det som 57-årig. Men du er ung, og det er da mega træls for dig ikke at vide, hvad det er... :-/
  • Indstillinger
    Igen er der gået lidt tid.. Jeg ville bare melde ind at du ikke er alene :)
    Jeg fik helt deja vu, da jeg stødte på dit indlæg. Jeg er 22 og har haft samme problemer i en del år.. Jeg er dog kun på "warming critical care -stadiet" og råd til bækkenbunds øvelser, som jeg glemmer at udføre :)
    Jeg har læst om noget der hedder vaginisme, som måske er det lægerne mistænker, når de taler om ufrivillige spændinger.
    Trods det frustrerer mig meget at være så sart for neden, er jeg overbevist om at det hænger sammen med mine psykiske svagheder, selvom jeg føler mig meget tryg hos min kæreste.. Lider af angst og generelt dårligt selvværd samt en anelse problemer med blufærdighed og intimitet, som jeg arbejder meget på.
    Jeg ved ikke hvordan du har det, men så længe der ikke er sat nogen diagnose, tænkte jeg at det var værd at overveje, om du har nogle indre stopklodser :) Ikke at jeg kan garantere at det vil hjælpe, så langt er jeg desværre ikke i mit arbejde med mig selv..

    Jeg ved ikke om du kunne bruge noget af det, men jeg håber inderligt at du har fundet en kur eller noget som hjælper dig - du må endelig melde tilbage så :)
Log in eller Registrér for at kommentere.