Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk prostatitis kureret!

1457910

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er også gået i gang med citroner + æbleeddike. Og så har jeg en bog med hjem fra US, hvor der også står beskrevet hvad man kan spise.

    Bl.a.
    græskar kerner (30 - 100 gram)
    Pygeum africanum / Pigenil i italien eller Tadenan i Frankrig
    Savpalme olie
    Siberian ginseng
    cayenne/capsicum
    falsk enhjørning rod
    Prostata from Gero Vita

    Og en hel masse andet.

    Jeg tror ikke på antibiotika, med mindre der er mange bakterier der skal slås ned. Jeg tror nærmere på en kost og livsstilsændring.

    Et lidt prekært spørgsmål: Er der andre der har potensproblemer i forbindelse med prostatitis? Hvis ja, hvad gør I så? : )
  • Indstillinger
    Hej Kenneth. Det kan jeg godt give dig forklaringen på. Det handler om gode bakterier . De æder maden i vores tarme. Når vi får antibiotika slår de også dee gode bakterier ihjel, og det giver så fødevare intolerancer i nogen tilfælde, mest gluten og mælke intolerancer. Kan anbefale glutenfri kost i en måned for at teste, samt blive henvist til allergilæge Anne Buus i Århus. Jo mere antibiotika jo flere intolerancer. Mvh Morten.
  • Indstillinger
    Hej

    Min (sæd) prøve er nu kommet tilbage, og den viser at jeg har en masse bakterier i prostata. Dog kun 1 eller 2 slags. Så nu har urologen foreslået at jeg tager antibiotika i 40 dage + et eller andet mod at sæd løber tilbage i blæren (tror jeg nok).

    Jeg synes jeg mærker en svag fremgang efter at jeg er begyndt at drikke citronsaft hver morgen.

    Hvad vi I gøre? Tage antibiotikakuren eller lade være og se tiden an på citroner og æbleeddikke?

    Jeg ville jo helst have en holdbar løsning. Nogen gode råd?
  • Indstillinger
    Det tør jeg ikke svarer/rådgive på. Der blev ikke fundet bakterier ved mig. Ingen i urin. Har aldrig fået tjekket min sæd for bakterier. Men jeg tog antibiotika stadigvæk som så smadrede min mave og intet gjorde for min prostatitis. Det blev meget værre hver gang efter antibiotika. Alle mine prostata gener forsvandt efter 14 dage på glutenfri kost.

    Har du prøvet glutenfri kost?
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har fulgt indlæggene her på siden og da jeg har fundet en hvis "fortrøstning" i, at det ikke kun er mig, der lider af denne sygdom, vil jeg gerne dele min historie for evt input til andre, der har deltaget i debatten allerede eller som mig søger hjælp efter at have fået diagnosen.

    Efter at have oplevet gener med smerte i testikel og blæresmerter m.m. siden februar 2016 fik jeg i maj konstateret prostatabetændelse ved en urolog.

    eg fik en 6 ugers penecillin-kur. Og han var meget reel i sin udmelding om, at jeg skulle forberede mig på, at dette er en sygdom det er svært at behandle/komme af med og man ofte så tilbagefald og at jeg muligvis skulle forvente, at behandlingen skulle forlænges.

    Jeg var reelt blot glad for at få en diagnose, da jeg synes det var stressende ikke at kunne få en diagnose efter gentagende prøver og undersøgelser.

    Efter diagnosen fandt jeg dette forum blandt mange og det var noget nedslående at konstatere, at så mange slåsser med denne sygdom uden mærkbar forbedring.

    For mit eget vedkommende hjalp Antibiotikaen mig hurtigt og symptomer aftog 80%, men jeg kunne stadig mærke gener. Efter første kur kom symptomer tilbage efter 2 dage! Jeg fik en 4 ugers kur mere, som nu er færdig og det hjalp igen på symptomerne, men de er allerede på vej igen, hvilket er frustrerende!

    Jeg har gennem de sidste 4-6 uger taget citron i vand og føler dette hjælper og vil nu prøve at tilføje bipollen. I tillæg til andre herinde, har jeg forsøgt mig med akupunktur, som jeg faktisk har mærket bedring af også og vil opfordre andre til at prøve dette.

    Jeg har ligeledes skåret kraftigt ned på koffein og alkohol. Jeg mærker tydeligt, hvis jeg drikker alkohol.Niveauet som det er på nu er ok, men kraftigt generende. Mit næste træk, vil nok være at droppe gluten, da jeg kan læse (indland og udland) at der har været effekt af dette.

    Jeg hører gerne tilbagemelding/kommentarer på ovenstående og håber at min historie kan "hjælpe"andre, på trods af, at det jo ikke er "kuren". Skulle der ske ændringer/forbedringer vil jeg naturligvis opdatere dette indlæg og håber I andre ligeledes vil gøre dette, skulle I mærke bedring.
  • Indstillinger
    Hej. Jeg vil lige komme med en opdatering. Jeg har været i England på taymount klinikken og få sat en rask tarmflora op. Pga flere års antibiotika misbrug. Jeg kan tåle mere og mere forskellige fødevarer. Hvis jeg spiser det mindste gluten er prostatitis tilbage med fuld styrke. Jeg er testet positiv for genet for cøliaki. Jeg var dog holdt med at spise gluten da jeg fik kamera undersøgelse. Jeg er tilknyttet allergilæge Anne Buus i Århus og vil kraftigt anbefale hende. Prostatis lidelse uden infektion starter fra mave/tarmen. 80 % af alkohol er brygget på gluten. Jeg kan drikke alkohol uden gluten og kaffe, cola osv osv. For mig var det gluten. Har snakket med flere amerikanere som også led af det, de blev kureret a at gå glutenfri. Mit forsvandt efter 14 dages kur. Fantastisk :) har nu været fri for det i et år efter 6 års lidelse. Min migræne og ledsmerter forsvandt også, sammen med flere lidelser. Pas på med antibiotikaen. Den slår alle de gode bakterier ihjel, derfor jeg var på taymount.com og få sat gode bakterier op. Mit liv uden gluten har betydet alt for mig... Deprissioner er væk også! Fantastisk :) mvh Morten
  • Indstillinger
    Jeg må prøve at droppe gluten kan jeg høre :-)

    Er der sndre der oplever potensproblemer. Eller at kunne holde erektionen?
  • Indstillinger
    Status hos mig er følgende:
    Jeg har været stort set symptomfri i et lille års tid efter en operation for brok i pungen og naturligvis gluten- og laktosefri kost. Nu er jeg dog desværre på en top igen efter en længere periode med en lidt for stresset hverdag og jeg har syndet med kosten. Det gør jeg aldrig igen...
    Gluten men også stress udløser det hos mig, der er ingen tvivl.
    Lige som Morten har jeg også fået konstateret "gluten-genet" :)
  • Indstillinger
    Hej,

    Tak for jeres opdateringer.

    Jeg bliver mere og mere overbevist om, at glutenfri mad er vejen frem, men må nok erkende, at jeg synes det er lidt uoverskueligt at skulle lægge kosten om, for' det vil jo påvirke hele familien. Er der nogle hjemmesider I kan anbefale i forhold til opstart?

    Jeg har ikke fået påvist gluten-allergi - Er det det, som I refererer til, når i angiver "gluten-genet"? - Bør man få dette inden man hopper over på glutenfri kost, for at være sikker på diagnosen?

    For mit eget vedkommende er symptomerne, smerte i testiklerne, smerter i blæren og til dels i maveregionen og smerter i mellemkød.
    Dertil kan jeg mærke generelt træthed, trætte/ømme skuldre, arme og lår - Har I også oplevet dette?

    Jeg har også smerter i hofte og lænd. Dog skal det siges, at jeg i perioden også har fået konstateret en diskusprolaps, hvilket giver et difus symptom-billede i forhold til ovenstående, men jeg kan godt mærke forskel efter, at jeg er stoppet med antibiotikaen.

    Jeg kan også genkende manglende lugtesans, som jeg mener en har angivet i dette forum - det har jeg tænkt over de sidste par år uden at gøre noget ved det, men dette kunne evt. også skyldes gluten-allergi som jeg læser det?

    @sjaeland1: Jeg har som sådan ikke direkte potensproblemer, men "sex-drivet" er ikke som før jeg fik sygdommen, hvilket jeg anser som "naturligt" i forhold til, at smerter i skridt-området lægger en dæmper på lysten. Jeg kan godt have lidt smerter efter udløsning, men ikke væsentligt.

    @MK2689: Jeg kan se, at der er lang venteliste til at komme til Anne Buus - kontaktede du direkte eller blev du henvist via egen læge
  • Indstillinger
    Ved prostatitis er der flere faktorer som kan have lindrende virkning f.eks. at undgå kendte irritanter som tobak, alkohol, stærke krydderier som chili, sennep og peber m.fl.

    Det er heller ikke godt at sidde ned i timevis. Tag en pause indimellem eller gå en tur. Motion med måde er godt idet det også virker afstressende hvilket også modvirker prostatitis.

    Nogle former for medicin som f.eks antihistaminer kan fremme betændelse i blærehalskritlen, men tjek lige med lægen inden du holder om med medicinen.

    Bipollen har vist sig virksom mod kronisk præstatites. Læs mere her

    http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=54 ... =8/menu=3/

    Ved akut såvel som kronisk prostatitis er der en sydamerikansk lægeplante som hedder Jotaba, som har vist sig ved studier at kunne dræbe bakterier og svamp.

    Det interessante er at Jotaba både virker mod betændelse og svamp. Derfor er den meget anvendt i Amerika mod Candida.
    Man kan købe den her.

    http://dk.iherb.com/Amazon-Therapeutics ... ode=yaw234


    Man tager 10-15 dråber 1-2 gange dagligt. Begynd med 10 dråber en gang dagligt. Jatoba giver energi. Derfor skal man ikke tage dråberne sent om eftermiddagen eller aften da de så kan forstyrre søvnrytmen.

    Homeopatiske kompleksmidler mod Prostatitis

    En anden mulighed er at at anvende homøopatiske kommpleksmidler, som er uden bivirkninger. Ved Prostatitis veksler man skiftevis med Dr Reckeweg R18 og Dr Reckeweg R 25 i løbet af dagen.

    Man kan købe dråberne i Matas webshop og online helsekostbutikker.

    Butikkerne må ikke skrive om virkningen. Man kan læse om præparaternes virkning og anvendelse ved at søge på ”Dr Reckeweg Indikationer” o. lign i google.
Log in eller Registrér for at kommentere.