Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har brug for at blive talt til fornuft

Redigeret 19 september, 2013, 06:34 i Åben debat om hjernen
Kan nogle fortælle/tale mig til fornuft?
Jeg har læst en artikel om en kvinde der havde arvebetinget hjernebløding pga udposning 2 gange, 1 gang som 23 årig.
Der står man kan ikke vide man har det før symptomerne kommer.
Jeg overvejer at blive scannet for at vide om jeg har medfødt? Da ingen ved det.
Jeg er så skræmt over symotomerne at jeg går og frygter dem nårsomhelst som smæld i hovedet. Den mindre lyd i nakke og hovede og jeg er der.
Jeg har ingen i familien jeg kender til der skulle have eller haft det. Jeg er bare så dødsangst at jeg ikke ved hvad jeg nogle dage skal gøre. Kan nogen hjælpe?
Hvor hyppigt er dette fænomen?
Jeg er 28 år og har fint blodtryk er 171 høj og vejer 59kg. Spiser varieret men har en meget sød tand.
Alligevel hvis man har en medfødt fejl. Er det jo ligemeget hvor sund man er

Sådan har jeg det med mange sygdomme. Hvis jeg fx læser noget om hjerte, går jeg og er bange mange dage:(((
Jeg vil bare ikke dø:((( jeg er så bange:(((((((

Kommentarer

  • Indstillinger
    Selvfølgelig er der ingen her på debatforum, der kan love dig, at du ikke lider af en dødelig sygdom, men jeg vil dog alligevel gå så vidt, som at påstå, at det med overvejende sandsynlighed ikke er tilfældet.

    Men, jeg vil mene, at du har en psykisk lidelse, som endda har et navn, jeg kan ikke huske, hvad det er for et, men det er faktisk en ikke helt ualmindelig lidelse, og det gode er, at der også kan gøres noget ved det, netop overdreven angst for at dø ung af en dødelig sygdom.

    Jeg foreslår helt klart, at du går ned til din læge og fortæller, hvad du har skrevet her - at du netop bliver frygtelig angst for at fejle noget dødeligt, lige så snart, du f.eks. har læst om en sådan, og at denne angst jo også er ved tage overhånd.

    Forhåbentligt kan du få en henvisning til noget psykisk hjælp, der kan give den fred og ro i sjælen, som du har brug for.

    Held og lykke - det var den form for fornuft, jeg kunne byde ind med. :-)
  • Indstillinger
    Nu ved jeg jo ikke om du har børn. Men jeg har hørt at sådan en udposning vil springe under fødslen. Så er man jo i gode hænder.
  • Indstillinger
    Øh? Tak for et virkelig foruroligende svar? Hvorfor skulle det ske under fødsel?
    Jeg har et barn og fødte selv med hjælp af v drop
  • Indstillinger
    Jeg ville ønske, du havde valgt at forholde dig til mit svar i stedet.
  • Indstillinger
    Udposningen vil sprænge under en fødsel, fordi det er hårdt arbejde, hvilket du så godt ved :-)

    Men netop fordi, du har et barn, så bør du opsøge en god psykolog/psykiater og få bearbejdet din sygelige angst for sygdom og død, for den slags er psykosocialt arveligt, hvilket vil sige, at du påfører dit barn den samme angst. Også selv om du ikke vil! For børn er "desværre" ikke dumme, og de gennemskuer lyn hurtigt deres forældre, og da disse er rollemodeller, så gentager/spejler barnet sig jo i dig og gør som dig uanset, hvad du siger.

    Håber, du seriøst tager hånd om dit problem. Om ikke andet så for dit barns skyld.
Log in eller Registrér for at kommentere.