Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ufattelig træthed

Redigeret 22 august, 2013, 09:24 i Overgangsalder
Hej

Er der andre der ca 1 gang i måneden oplever en ufattelig træthed, som sætter en fysisk ude i et par dage hver måned?

Det nærmeste jeg er kommet det, er at jeg dykker i et af mine hormoner, som gør mig så træt.

Jeg er 46 år, og det har været sådan for mig i de sidst 3 - 4 år

Hvis du har oplevet det, hvad har hjulpet dig?

Hilsener
KISJ0807

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg oplever det ikke hver måned, men jeg har oplevet denne træthed, når jeg får menstruation, som er voldsomt uregelmæssig.

    Især oplever jeg det, når jeg har haft en længere pause på tre-fire måneder, og der så pludselig kommer "gang i den" igen, for så oplever jeg at få tre-fire ret kraftige menstruationer med meget kort cyklus - 12-14-18 dage, og det synes jeg tærer voldsomt på systemet og jeg er totalt udmattet.

    Desværre er det min opfattelse at læger kun kan finde på at tilbyde hormoner, hvis man har gener i overgangsalderen - og så er det i øvrigt helt ligegyldigt om omtalte gener overhovedet har noget med den overgangsalder at gøre - for det bliver slet ikke undersøgt.

    Mit umiddelbare forslag til dig vil være, at du kontakter en dygtig biopat og får målt om du mangler noget så enkelt som nogle vitaminer og/eller nogle mineraler.
Log in eller Registrér for at kommentere.