Hjem Sport, motion og ernæring Sportsskader

Albuesmerter

Redigeret 14 august, 2013, 12:24 i Sportsskader
Kære Netdoktor

I 4 måneder har jeg haft problemer med begge mine albuer.
Skaden opstod midt i en lang intens trænings periode af kickboksning og tung vægtløftning, og kunne sagtens være overbelastning.
Skaden har stået på i 4 måneder og har droppet alt form for sport (Udover svømning og cykling)

Smerterne sidder i indersiden af albuen, og var overbevist om at det var golf-albue og har lavet daglige øvelser derefter.
Smerterne i muskulaturen og omkring knoglen på indersiden af albuen er aftaget og øvelserne har hjulpet.
MEN, jeg har stadig smerter, og de sidder i en nerve i indersiden af albuerne.

Smerten ligger lige under knoglen på indersiden af albuen, og hvis jeg hviler albuen på indersiden kan jeg ofte få albuestød, som gør voldsomt ondt.
Kan læse på nettet at det godt kunne være Afklemning af Ulnaris nerven, grundet lokationen af nerven og albuestødene. Jeg oplever dog ikke nedsat følelse og snurren i fingrene :)

Jeg er blevet gigt testet, og resultat var negativ.
Har haft psoreasis i 4 uger, og har overvejet psoreasis gigt, men psoreasis opstod midt i skadesforløbet, og lægen mente den kom midlertidigt pga. streptokokker, så har lidt udelukket det igen.

I en måned har jeg prøvet nedkøling flere gange om dagen, og er nu gået over til at prøve at varme det + jeg stadig laver øvelser, men intet virker.

Mit spørgsmål går ud på hvad jeg skal gøre ved det, og er det kulde eller varme jeg skal vælge til behandling, og skal jeg fortsætte med at holde det aktivt?
Når jeg er varm kan jeg næsten ikke mærke smerten i albuen.

Jeg har lige været igennem en lang tur med skader i knæene, og syntes jeg er blevet sendt til mange steder der ikke var relevante for mine knæ.
Jeg er klar over jeg skal til egen læge hvis jeg ikke kan få gjort noget indenfor de næste måneder, men hvem skal jeg henvises til med sådan en skade, og har jeg overhovedet ret i hvad det kunne være?
og håber i kan hjælpe :)!!!!

Med venlig hilsen
Tue Bruun Hougaard
Log in eller Registrér for at kommentere.