Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kæbe muskel hævelse i venstre side af hovedet :b

Redigeret 1 august, 2013, 12:17 i Åben debat om tænder og mund
Hej.

Jeg er en fyr på 34 der igennem de sidste 2 år har haft en tiltagende hævelse af min kæbe muskel i den venstre side af hovedet. Jeg er ingen direkte gener, men når jeg rør og massere området "musculus masseter" er det ømt i forhold til den ikke hævede højre side. Det har medført en deformitet hvilket jeg er meget ked af da jeg stadig er en ung mand.

Har været inde og læse om det på http://www.tandogmund.dk og jeg er ikke der har dette syntom.

Jeg bor i århus og kunne godt tænke mig at vide hvad jeg kan gøre for at få min symmetri i hovedet tilbage igen. Kan massage gøre det eller skal der et større indgreb til.

Vil være meget ked af at skulle leve resten af mit liv med denne deformitet.

Håber der er nogen som kan komme med noget feedback som evt har oplevet det samme, eller en læge der har en ide hvor jeg kan henvende mig henne med mit problem.

mvh
chr.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis jeg var dig ville jeg gå til tandlægen og få ham/hende til at kigge på det. Evt. kan du få en tid på Tandlægeskolen, de har tit meget rimelige priser, i fald pengene er små. Eller evt. få en henvisning til en kæbekirurg for at få det vurderet. Kæbekirurgen koster dig ikke noget.

    Dine problemer med kindmusklen (masseter) kan nemlig godt skyldes at din kæbe er skæv, du vil blive overrasket over hvor let den slags overses.

    Hvis kæben vitterligt er skæv er det vigtigt at der bliver gjort noget ved det da du ellers kan risikere at få slidgigt i leddet.
  • Indstillinger
    Mange tak for din respons, glad for du kunne tyde nogle af mine staveheste.
    ja det ender nok med jeg bliver nød til at få en professionel til at kigge på det. håber enten min læge eller tandlæge kan komme med en henvisning til det rette sted.

    Endnu en gang tak for respons. og go weekend (:
Log in eller Registrér for at kommentere.