Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ketonstoffer -´hurtig hjælp søges!

Redigeret 19 august, 2013, 10:30 i Åben debat om diabetes
Hejsa. Jeg fik i går konstateret ketonstoffer i min urin. Vi blev eninge om det vist ikke var så slemt, og gjorde intet. fik så taget en ny urin oprøve idag, og der var så kommet flere keton stoffer,. Er de farligenår jeg vel og mærket IKKE har type 1,og heller ikke højt blodsukker (det ligger rimeligt fast mellem 5-7). Jeg "faster" pt,. og trormåske det er såkaldte "sult-ketoner" som kommer fordi kroppen tærre på fedt depoterne....hvad skal der til for at få dem væk igen?!?

Auri

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er godt nok noget tid siden, så du har sikkert fået svar/kan ikke bruge det til noget personligt, men hvis du har fastet i en længere periode er det bestemt en mulighed at du har ketonstoffer i urinen.

    Hvis det skyldes fasten så forsvinder de helt af sig selv igen når du får noget at spise og kroppen igen har adgang til glucose fra mad.

    (kroppen bruger ketoner som supplerende energikilde når glucose ikke er tilstrækkeligt tilgængeligt)

    Hvis du har type 2 diabetes (kan jeg ikke læse her, kun at du ikke har type 1) så ville det sikkert være meget smart at tale med din læge, om ikke andet så for at undgå at være nervøs. Der er forskellige tilbud om hjælp til hvordan man faster når man har diabetes (afhængig af hvor du bor). Det er dog ikke lige sundt for alle at faste så sørg for at tale med læge om det (hvis du ikke allerede har gjort det).
Log in eller Registrér for at kommentere.