Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erektion efter omskæring

Redigeret 27 juli, 2013, 07:56 i Åben debat for mænd
Jeg har et spørgsmål til andre som er blevet omskåret.

Der er nu gået 2 uger siden operationen og alt ser ud til at hele fint og der er generelt ingen smerter.

Men når jeg får erektion strammer det virkelig meget oppe ved hovedet også uden at jeg har 100% "oppe".
Jeg synes ikke at jeg kan blive helt så stiv som jeg kunne før uden at det gør ondt.

Jeg ved godt det kun er 2 uger siden jeg fik operationen, men jeg ville lige høre om at andre har haft samme symptomer?
Der er jo en risiko for at der er "taget for meget"..

Tak for svar :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Omskæringsarret vil være ømfindigt i et stykke tid endnu, så du må være tålmodig, indtil det er hærdet.

    Jeg kan ikke huske, hvor lang tid der gik med mit, da det snart er tolv år siden, jeg blev fuldt omskåret.

    Det er en god ide med megen smøring ved onani/samleje, da belastningen af arret så bliver mindre.

    Mit ar ligger en cm bag volden på glans. Hvor højt oppe sidder dit?
  • Indstillinger
    Det er 20 år siden, men jeg husker det som det var i går.
    Imponerende at du ikke har større gener, jeg hylede op, ved erektion, i hele 6 uger. Det trak voldsomt i trådene og sårene ville bare ikke hele op af samme grund.

    Det med at smøre og holde huden smidig kan jeg kun bekræfte, det er rigtig godt og hjælper til med et pænere ar.

    Naturligvis kan det ske at der bliver klippet for meget hud væk, men jeg er næsten sikker på at med de relativt få gener som du gir udtryk for har lægen ikke klippet for meget af.

    Jeg mener at have læst adskillige steder at du skal være afholden i en 3-4 uger, og derefter en 14 dage hvor du kan begynde igen, men kun med kondom da dette forhindre friktion og dermed træk i arret.

    Håber du bliver glad og tilfreds med din nye "tilstand", det er generelt en forbedring.
  • Indstillinger
    Tak for svar begge to!
    Det gør mig en smule mere fortrøstningsfuld :)

    Lægen har lagt snittet ikke mange mm. under glansen. Jeg tror det er en nyere måde at gøre det på.

    Hvad har I smurt med for at holde jeres ar smidige? Er det bare alm. lotion/fugtighedscreme?
  • Indstillinger
    Jeg har "snittet" det samme sted, kun 2-3 mm. bag glans. Jeg er glad for det og det giver et pænt "rent" look. (if it Counts)

    Jeg brugte faktisk en mild kortison-creme. (mildison) den hjælper på at hele sårene, men om det er en god ide ved jeg ikke, jeg gjorde det fordi mine sår helede meget langsomt.
    Ellers ville jeg måske bare bruge noget fed creme (decubal 70%)

    begge cremer fås i håndkøb på apoteket.

    god fornøjelse.
  • Indstillinger
    Hej al2400: til lykke med omskæring: håber det går bedre?
    må jeg spørge, hvorfor du blev omskåret?
    fik du osse fjernet strengen?
    mvh
    Carsten
  • Indstillinger
    Det med at lægge snittet lige bag glans er noget der anvendes meget nu om dage..
    Der menes at den måde kan reducere HIV smitterisikoen ret meget.... Og der er programmer i Afrika hvor alle uomskårne mænd får tilbuddet...
    Men... Gummi virker dog bedre mod HIV...
    Snittet der... det giver sikkert en stærkere hud, til når der skal laves håndarbejde...
    Ellers den metode med kun at efterlade den indvendige del af hud, og så have arret helt inde ved kroppen, ser da charmerende ud...
  • Indstillinger
    Hej Mand: tak for svar - jeg er osse ganske tilfreds med, at min urolog vil omskære mig på præcis denne måde: det lyder lækkert og osse tørrere - og som du påpeger, gir det stærkere hud ved 'brug.'
    må jeg spørge, hvordan din omskæring er?
    mvh
    Carsten
  • Indstillinger
    Snittet ligger lige bag glans (nogle få mm derfra... men kun for oven...
    På undersiden er der lige en trekant af indersiden

    Hvor stram en omskæring kan være, afhænger af hvor meget den vokser.. Så vær sikker på, at der er skind nok til fuld rejsning
Log in eller Registrér for at kommentere.