Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

Hjertet.

Redigeret 25 juni, 2013, 00:32 i Blod og blodsygdomme
Hej, jeg er en dreng på 16 år.

jeg dyrker meget motion/fodbold i min fritid men nogle gange er det som om mit hjerte springer et slag over. Eller at der lige går et par sekunder længere tid inden det slår igen. Jeg har haft det sådan hele mit liv, det er ikke når jeg dyrker motion men mere når jeg ikke gør det. Håber i måske kan give mit et svar ?:)

btw har gået og undret mit lidt over hvorfor blodårene f.eks i hånden bliver meget store og tydelige på hånden og eller ens ben. Nogle der ved hvorfor ?:)

Kommentarer

  • Det med at dit hjerte ligesom springer et slag over er fuldstændigt ufarligt. Faktisk springer det ikke et slag over, derimod laver det et ekstraslag oven i det "normale" så det føles som om hjertet vil hoppe ud af brystet. Derfor varer det lidt længere før det næste normale slag kommer.

    Du kan ikke dø af det, men kan naturligvis blive noget forskrækket. Hos en del kommer det ved stress eller feber eller kaffe. Du er så ung at det kan være at det går over med tiden af sig selv. Så lad være med at bekymre dig mere om det.

    Dine blodårer bliver store på hånden eller benet når du har det varmt -det er en effektiv måde at køle dig af på. Når du fryser bliver de små fordi de kan trække sig sammen og så kan du bedre holde på varmen. Smart ikke?
  • Og jeg kan tilføje, det gjorde mit hjerte også, da jeg var ung. Det er så længe siden det holdt op med det, at jeg havde glemt det.
    Så det er helt korrekt, hvad Asklepios fortæller dig.
  • Okay, mange tak for jeres svar :)
  • Hej Neymar

    Jeg vil lige tilføje en ting til de andres udmærkede svar ;o)

    Det er korrekt, at den slags hjerteuro er ufarligt, men derfor er problemet alligevel meget irriterende! Gennem de efterhånden mange år, hvor jeg næsten dagligt har kigget på Netdoktors sider, har problemet ofte været diskuteret.

    Du skal vide, at nogle bliver hjulpet af at tage tilskud af magnesium – især selvfølgelig, hvis de mangler magnesium, hvad mange gør.

    Her er et link til en tråd, hvor løsningen diskuteres:

    viewtopic.php?t=19773&f=

    Magnesium er et vigtigt mineral, som kroppen bruger til i massevis funktioner. Du kan købe det i helsekosten eller hos Matas. Det er vigtigt, at det er kemisk bundet i en form, som kroppen har let ved at optage, f.eks. som magnesiumcitrat.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.