Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Kolloid sølv vs. Kondylomer

2»

Kommentarer

  • Dine links bliver mere og mere useriøse. Du er nå gået fra kyllinger til zebrafisk, og har en god evne til cherrypicking. Men dine link har ikke det fjerneste bevis for at kolloid sølv er skadeligt på mennesker, hvis det indtages i de mængder der anbefales.

    An Evaluation of Acute Toxicity of Colloidal Silver Nanoparticles

    In summary, these findings of all toxicity tests in this study suggest that colloidal AgNPs could be relatively safe when administered to oral, eye and skin of the animal models for short periods of time

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21712637

    An In Vitro Toxicity Study of a Colloid Silver Health Product and Atomic Quantum Clusters of Silver and Gold (Ionosil Study)
    http://www.ion-silver.com/docs/An%20in% ... roduct.pdf

    Du var også inde på at man kan udvikle Argyria og blive nærmest blå i huden. Der findes nogle enkelte eksempler på dette, hvor mennesker har indtaget meget store mængder kolloid sølv.

    Argyria er en tilstand af overskydende sølv i kroppen. Den skønnede mængde af sølv akkumulering over en etårig periode, der er nødvendig for udvikling af argyria er 1 til 5 gram. Denne mængde er meget stor i forhold til de 50 µg som typisk anbefales og forbruges af mennesker. For at indtage 1 gram skal man drikke 100 liter 10 ppm kolloid sølv. De fleste mennesker som bruger kolloid sølv dagligt vil på årsbasis ikke komme over et forbrug på ca. 2 liter.
  • Har du læst dine links?

    https://www.jstage.jst.go.jp/article/jv ... -0038/_pdf

    Her vil du se at studiet er publiseret i et tidsskrift med en Impact Factor på 0,8, dvs. kvaliteten behøver ikke være ret stor for at få artiklen godkendt.

    De har givet dyrene 0,5 mg kolloid sølv én gang -og det var det kroniske studie. Men for at en kur skal virke, tager man vel det oftest flere gange. Deres parametre er kun på knoglemarvsniveau, men her er effekterne oftest flere år om at komme frem, ikke uger. De har end ikke målt mængden af sølv i blodet, sandsynligvis fordi de ikke har haft teknologien, som er temmelig dyr særlig på mus hvor det ikke er muligt at få ret meget blod ved aflivningstidspunktet.

    Jeg har aldrig sagt at man falder død om at tage kolloid sølv -men at det ophobes i kroppen og i vandmiljøet -det er ikke cherry picking, men et faktum. Hvad vil du så kalde dine egne links -en master thesis????? Seriously????

    Da vores sygdomme opstår som en kommuleret effekt af miljø- og genpåvirkning hvoraf miljøeffekterne er stigende, så er det da direkte hul i hovedet ligefrem at fylde sig med tungmetal -just saying.

    Husker nogle af jer skandalen sidste år med metal-mod-metal hofte-implantaterne? her var der heller ikke i de normale blodprøver det mindste at se -men mange blev hundesyge med udefinérbare symptomer. Kun de der oveni havde sår der ikke ville hele blev taget alvorligt. Men det var først da medierne kom ind i billedet (så vidt jeg husker) at specialblodprøverne blev taget, der viste at mængden af fri metal i kroppen var al for høj. Legeringen var vistnok en titanium/stål-noget. Den frie mængde i blodet var næsten ingenting men altså nok til at lave ravage.

    Sølv kan potentielt være en del værre da den jo er en kraftig oxidant, altså inflamationsfremmende. Jeg har været hundesyg i årevis, du kan tro jeg har respekt for inflammation.

    Kolloidt sølv virker, det er rigtig nok. Og det virker fordi det effektivt slår celler ihjel og ødelægger DNA og RNA. Hvis det så bare nøjedes med det -problemet er, at sølv ophober sig i vores miljø og i vores krop hvor det ligger og venter på at du en dag taber dig så meget at en toksisk dosis kan frigives -fx i forbindelse med anden sygdom.

    Jeg kender en ret dygtig naturlæge, en af de allerbedste, og han vil heller ikke røre stadset med en ildtang -det er der en grund til.
  • Nu må du stoppe dit sludder om at kolloid sølv ophober sig i kroppen og florere i store mængder i vandmiljøet. Kom dog med bevis for dette i stedet for at komme med latterlige udokumenterede påstande.

    Da kolloid sølv er yderst effektivt mod f.eks candida og infektioner, ville det fra medicinalindustrien side for længst have været bevist, hvis det på nogen måde er giftig at indtage. Og dette er IKKE tilfældet, hvilket du kan finde ud af ved af gennemlæse pubmed.org om emnet.

    Jeg vil mene at kolloid sølv er langt mere sikkert at indtage ved en infektion end antibiotika, som kan gøre uoprettelig skade på fordøjelsessystemet og derved immunforsvaret. Desuden er brug af medicin ved at være et kæmpe problem for vandmiljøet og vores grundvand.

    Så din skræmmekampagne er helt ude i hampen.
  • Er det ikke dig Hippocrates1, som bør dokumentere, at sølv, efter brug af kolloid sølv, ikke f.eks. ophobes i de indre organer ?
  • Suk, det er vist ligemeget hvor meget dokumentation der vises, så vil det ikke være nok.

    Du reagerer meget aggressivt, er du sælger af kolloid sølv?

    Medicinalindustrien producerer IKKE kolloid sølv, af den simple grund at det ikke er et godkendt lægemiddel nogensteds på Jorden. Biotek-industrien producerer det derimod til laboratoriebrug, som jeg også har vist et link til -AbCam er et eksempel på et sådant firma.

    Ja, kolloid sølv er særdeles effektivt mod candidasvampen, jeg har aldrig påstået det modsatte. Kviksølv er ligeså effektivt....

    Faktisk kan kolloid sølv som en af de få stoffer ødelægge bakteriers biofilm -netop fordi det ophober sig i bakteriens DNA på en måde der langt overgår antibiotika. Jeg har allerede givet link til dette studie.

    Andetsteds her på Netdoktor skriver du meget fint og rigtigt om vigtigheden af at passe på sin bakterieflora i tarmsystemet -hvordan passer kolloid sølv, som altså er i stand til at dræbe alt encellet på sin vej, lige ind her?

    Jeg har allerede givet link til at det ender i vandmiljøet -må jeg minde om at stoffer der ender i bunden af fødekæden har det med at ophobes i toppen -som vi tilhører. Alene hensynet til miljøet burde være nok til at lade stadset være.

    Jeg bad dig om at komme med en peer reviewed artikel der viste at det ikke var farligt -du kvitterede med et speciale fra KU og en thailandsk artikel, der måler på forkerte endpoints. Som minimum burde de have lavet mikroskopi af blodet, det gjorde de ikke. Mere korrekt ville være at kigge på knoglemarvens uni- og pluripotente stamceller, samt ikke mindst epithelet fra mavetarmsystemet -med mikroa array og PCR. En standardblodprøve er alt for grov, alene af den grund at det blod der cirkulerer blev dannet uger før studiet.

    Vi bliver ikke enige, og fred være med det. Jeg mener bare, at folk skal tage beslutningen om at tage kolloid sølv eller ej på et informeret grundlag.
  • Ved godt at det er lidt off emne, men alligevel.

    Vi har på en side i anden forbindelse beskrevet en del om de forskellige sølvtyper, herunder sølvs helende og hygiejniske egenskaber som jeg meget gerne vil have en kommentar på for at sikre mig at indholdet er faktuel korrekt og ikke kan misforstås eftersom jeg ikke selv er læge.

    Indlægget kan findes her: http://www.werring.dk/shop/cms-soelv.html som er en underside til: http://www.werring.dk/shop/frontpage.html

    Kommentar og rettelser imødeses meget gerne især hvis mine formulleringer rent lægeligt kan være misvisende. På forhånd mange tak
  • Det er sjovt at læse de samme "Anti-sølv kæmpere" horde ind på hvert oplæg om kolloid sølv.

    Et er at læse abstract fra en videnskabelig artikel, noget andet er rent faktisk at kunne analysere en videnskabelige artikel korrekt.

    Det er tydeligt at de personer, som ikke er fortaler for kolloid sølv selv er under stor overbevisning, som de prøver for at pådutte folk herinde.

    Hvis i virkelig går op i videnskab, så bør i overveje at undersøge jeres egen bias i de emner i omtaler.

    I ved naturligvis, at kolloid sølv bruges til mange ting, og hvordan det blev brugt helt op til 50'erne af læger som almen medicin mod bla. infektion.

    Ligeledes, så ved vi alle at der kan være svære bevirkninger selv med håndkøbs medicin. Hvis ikke, så prøv at læse bagpå en Panodil eller Ipren pakke.

    Det er en god ide at være kritisk overfor sin egen research. Der er altid både for og i mod.

    God vind.

  • Redigeret 11 september, 2023, 13:58

    +1 Condyline - euroclinix.net/dk/konssygdomme/condyline Veldig bra produkt!

Log in eller Registrér for at kommentere.