Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Smerter under venstre ribben

2

Kommentarer

  • Hej Pernille..

    Jeg har forsøgt med massage og fys. Styrketræning og cykling. Det eneste jeg kan holde til er gåtur. Jeg gå ca 1- 1 1/2 time hver dag. Gør jeg det ikke bliver mine ben helt stive og gør meget ondt. Støtte strømper har jeg prøvet, men så kommer vandet alle andre steder i kroppen. Da jeg arbejdede kun jeg tag på arbejde mandag morgen, og når jeg kom hjem havde jeg tage 5 kg på. (Væske) det var så slemt mens jeg arbejdede, at vanddrivende pille ikke hjalp ret meget. Min øjne er blevet tjekket mange gange. Ved optikker, øjenlæge og på hospitalet. Har prøvet læsebriller uden det hjælper. (Er en lille smule nærsynet) Ved ikke om det kan være tyktarmen, det er ikke undersøgt. Fik nogen mavesårspiller og skal snakke med lægen imorgen. Eller får jeg kun panodil en gang imellem. De hjælper ikke meget, så tager kun hvis jeg ikke kan holde ud og være nogen steder.
  • Hvad med at prøve kommen. Bare som et forsøg for mavesmerterne. Ellers har jeg desværre ingen råd.

    Det med benene er ikke sjovt. Jeg går også, kan heller ikke andet. Hvis jeg cykler kan mine ben ikke bære mig, når jeg står af. Jeg ved ikke, hvad der er galt.

    Lider du stadig af svimmelhed.
    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... sygdom.htm

    Men jeg syntes dine symptomer er underlig diffuse.
  • Hold op hvor jeg føler med dig, jeg har været samme sted i mange år. Først og fremmest ville jeg finde en ny læge, som ikke er for gammel! Ikke over 50 år, og så få en henvisning til Liaisonklinikken, som ligger ved Bispebjerg Hospital. Det hører ikke ind under det hospital, men under Københavns Psykiatriske afd., vist nok, men Google på Liaisonklinikken, og du finder det med det samme. Der tager de en alvorligt og arbejder med fibromyalgi, og andre kronisk sygdomme.
    Jeg fik også stillet sygdomsbetegnelsen for nok 12 - 15 år siden, men ville ikke være ved det, heller ikke min læge på det tidspunkt. Nu har jeg så fået ny læge og hun henviste mig dertil, da jeg har været igennem al tænkelig medicin, alle speciallæger, 15 forskellige alternative metoder uden held og er også endt på kontanthjælp, og venter nu på en afgørelse. Heldigvis har jeg en god sagsbehandler, som forstår mig. Hun er godt klar over at jeg aldrig kommer til at arbejde almindeligt, om det bliver førtidspension eller 10 timers arbejde om ugen ved jeg ikke.

    Jeg har haft mange af de smerter som du benævner, så jeg kender til det, og man bliver ikke bedre af at høre på andres meninger, om det mon ikke er "stress" eller mangel på motion osv. Man bliver rasende, så "go for it" og se at få en henvisning fra din læge, så du kan få det konstateret, det giver en lettelse.

    Held og lykke.

    Gå i øvrigt ind på Gigtforeningens hjemmeside, der kan du finde rigtig mange oplysninger.
  • Jeg tror det er en depression med angst Jeg har næsten haft det samme bare konstant ondt i ryggen efter halvandet år brød jeg sammen og tog på psyk skadestuen og blev indlagt Jeg havde en depression men generaliseret angst så tal lige med en anden læge måske en anden end din egen læge Jeg var selv på skadestuen 5 gange og de tog hjerte diagram og blodprøver hver gang og de kunne ikke finde noget har osse været i en mr maskiner og blive skannet i hoved krop og lænd og der var heller ikke noget de sagde det var psykosomatisk måske Det du har. Mvh eddie
  • irjus1974, jeg vil gerne i kontakt med dig! Her gik jeg og troet, at jeg var den eneste i verden med mit problem. Jeg fandt frem til din debat herinde, efter jeg Google smerter under venstre ribben. Stor var min overraskelse da jeg kunne læse at du havde nøjagtig de samme symptomer som mig!!!(på nær vand i benet og synforstyrrelse), og lægerne ikke kan finde ud af hvad det er. Mit det startede for 5 måneder siden på jobbet, og de har ikke fundet noget endnu, trods en hel bunke diverse prøver/scanninger. Så håber selvfølgelig på at du/lægerne har fundet ud af hvad det var, så jeg osse kan få den rigtige behaling. Du må meget gerne svare mig herinde eller på min mail: bn73@outlook.dk

    Håber du stadige er herinde, eller der nogle der kender dig som læser det her, så jeg kan komme i kontakt med dig.

    Med Venlig Hilsen

    Brian
  • Hej Irjus 1974. Jeg kender flere af dine symtomer er og der er ingen hjælpe at hente hos min læge eller skal jeg sige læger. Et godt råd !!! En Vega test vil afsløre Hvad du fejler. Dine symtomer kan være Borellia mvh
  • Hej

    bnw1973 og irjus1974

    Har de fundet ud af, hvad i fejler ??
    Jeg, har også de samme symptomer
    efter en gang - hvor jeg har været syg med feber og kulderystelser

    Især det med tarmen også - den er meget hævet i bug
    Har aget majs testen og spiste 2 hele spk eller slugte dem hele
    de er ikke kommet ud endnu efter 48 timer .
  • At majs ikke er kommet ud inden 48 timer, er ofte et meget tydeligt tegn på, at der er forstoppelse et sted i tarmen.

    For det første er det meget smertefuldt, for det andet kan der opstå alvorlig betændelse, så det bør der handles på.

    Jeg foreslår, at du spiser en håndfuld svesker dagligt - der skulle gerne komme en noget mere lind afføring, og de majs bør følge med ret hurtigt. Gør der ikke det, bør du spise endnu flere svesker, men kun et par dage. Ellers bør du kontakte din læge, da det så kan være en mere alvorlig forstoppelse.

    Det med svesker er en god vane at indføre til alle med træg mave, der ofte er konsekvens af forstoppelse.

    Ligeledes er det en god ide at spise f.eks tørrede abrikoser og rosiner dagligt - måske i stedet for eftermiddags/aften kagen.
  • Hej Alle
    Jeg kan se, at flere af jer har været vidt omkring.
    Jeg tror at en del af jer måske skal se på diagnoserne,
    Histamin intolerance kaldet "HIT" og den sjældne nyresygdom Lion Pain Hematuri syndrom.
    Jeg er diagnostiseret med HIT, og har været under udredning for LPHS siden oktober, der er meget få læger der kender til sygdommen, så der er lang vej.
    Er selv fuldstændig invalideret af ovenstående, men håber fortsat på, at kunne blive smertedækket bedre, så jeg kan få en slags liv/arbejdsliv igen.
    God kamp til Alle.
  • @hj2102
    Har du fundet ud af hvad du fejler?
    Jeg har præcis de samme symptomer.. Går fra undersøgelse til undersøgelse og alt kommer tilbage negativt.. så det lidt svært at overtale lægen om at jeg rent faktisk er syg.
    Eller er der andre der har fået en diagnose?

    Mvh
    Emma
Log in eller Registrér for at kommentere.