Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det være lungekræft?

Min mor er en ca. 62 årig sund od rask kvinde, ikke ryger.
Igennem ca. 3 år har hun tør høster (både dag og nat). Igennem ca 2 år , når hun vågner op om morgen findes der gul slim på puden.
Pga. smerter i den øverste del af maven er der lavet Ultralyd af både øvre og nedre abdomen. Der er fundet forstørret galdevej i pancreas, og min mor blev henvist efter kraft pakke. CT af cerebrum er normalt. CT af thorax viste to benigne forandringer ca. 7mm og 9 mm i både øvre og nedre del af venstre lunge. CT af abdomen viste simple cyste i venstre binyre. Efter 6 mdr. viste Kontrol CT af thorax ingen vækst af fortætninger i lungen. Problemet er , at det sidste 2 mdr. bliver min mors tør høster værre og værre. Hun spytter (klar ekspektorat) meget. I ca. 10 dage var der stribe af blod på ( og ikke blandet med) spyttet. Blodprøven viste normal CRP.

Kan det være, at hun har lunge kræft?

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er svært at vide om din mor har lunge kræft ---men det syntes jeg i skal få undersøgt ---så i ikke får forkerte tanker --som bider sig fast ----

    men den tørre hoste har jeg også meget af ---og må tit drikke væske ---spise halls pastiller --og alligevel er det ret generende --jeg er noget ældre end din mor ----min læge sige det er gammel mands koste ---

    men det syntes jeg ikke i skal slå jer til tåls med ---det kan også være allergi ---
  • Indstillinger
    men hvad med at søge en hals læge ---der behøver i ikke henvisning ---men bare bestille tid ---det kan være han har et bud på hvad det kan være
  • Indstillinger
    Hej,
    Tak fordi I skrive til mig.
    Jeg skal nok bestille en tid hos ØNH-læge.
    Hun har også allergi mest om forår mod planter og nogle blomster.
Log in eller Registrér for at kommentere.