Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Kan nogle hjælpe her?? Kan det komme fra ryggen?

Redigeret 2 februar, 2013, 14:20 i Rygsmerter
Hej. Efter fødslen har jeg døjet med smerter i ben, lår, læg og baller og det er noget jeg har haft mange år, mht smerter/vokseværk i benene, men i min graviditet og efter fødslen, er det blevet værre, må nogle gange lægge benene op for at det holder op, det føles som vokseværk og de sidste par dage får jeg også brændende/prikkende/kløende fornemmelse i benene når jeg står op, og der kommer lidt plimager/pigmentaforanringer hvidlige pletter. Når jeg sidder ned, bliver benene hurtigt ømme, især ved læggen. Sundhedsplejersken mener det kan være iskiasnerven da jeg går skævt/overkompencerer og så har jeg skoliose som er blevet bedre siden jeg var lille, men den er der stadig. Jeg vil høre jer, mine ben er ikke hævede og har aldrig været det. Men da disse symptomer også kan betyde andre ting som dårligt blodomløb talte jeg med min mor og hun synes jeg skulle høre lægen før jeg går i panik og har kontaktet lægen, hun siger jeg skal bestille tid, men at det virker/ lyder ikke akut.
Har læst det er normalt med trætte ben især når nu her når man bærer rundt på baby, sover anderledes, ryggen kan blive belastet osv. Det skal også siges at når jeg går ture, holder det prikken, kløen og brændende fornemmelse op. Det kommer når jeg i sær står op om natten for at skifte min dreng. Om dagen er det bedre. Men jeg kan godt få stikken/jag og kløen i dem.og har også tit ondt i ballerne. Jeg har sygdomsangst og frygter sygdomme og her frygter jeg blodprop, da jeg har læst at efter fødsel er der de næste 6 uger øget risiko for blodpropper og det er 4 uger siden jeg fødte, så jeg frygter de sidste 2 uger.
Men jeg beroligere mig selv ved at sige at når det er begge ben, er chancen for det er alvorligt ikke stor, men er meget bange alligevel især fordi de kan løsrive sig til lungen. Jeg ved det er meget sjældent og jeg håber nogle kan beroligere mig? Det er heller ikke fair for min dreng at jeg skal gå og ære bange og bekymret.
Har nogle af jer prøvet det??Kan det komme fra ryggen?
MVG
Log in eller Registrér for at kommentere.