Hjem Familieliv Førskole- og små skolebørn

Synsforstyrelser, pige 7år

Hejsa,

Vi har en datter på 7 år der pludselig er begyndt at få nogle mærkelige synsforstyrelser på begge øjne. Hun siger det er som om vi er langt væk, samt at vi ser tykke og tynde ud. Vores hoveder og hænder kan være små og kroppene store. Har været på hospitalet og fået taget diverse blodprøver uden at de fandt noget som helst unormalt. Vi har også været akut til øjenlæge som heller ikke fandt noget unormalt. Det kan nemt fremprovokeres hvis hun leger med en Ipad i et mørk lokale eller ser tv lidt sent på eftermiddagen. Hun har også haft det i skolen. Anfaldene vare omkring 20 minutter, og det hjælper at komme ud i dagslys eller være fysisk aktiv.
Har læst en tråd herinde om en lille dreng der havde de samme problemer, men der kom ikke nogen tilbagemelding på den sag.

Er der nogen som har en ide til hvad det kan være?

Det skal siges at vores pige er frisk og glad.

Hilsen Anne Grethe og Henrik

Kommentarer

  • Altså, jeg aner jo ikke hvad det kan være, men jeg kan fortælle jeg engang havde epilepsi. Det er heldigvis helt forsvundet nu.

    Jeg kunne besvime og fik krampe, men det kunne også ske at jeg "så" min tommelfinger bliver enormt stor.
    Måske tåler jeres datter ikke at kigge på den der Ipad. Der skal ikke meget til før et lille anfald kan udløses.
    Det varede meget længe før en læge fandt ud af, hvad der var galt med mig. Men det kan nemt undersøges om det kunne være grunden. Har nogen overvejet det.
Log in eller Registrér for at kommentere.