Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stofskifte, puls, hormoner og P-Piller

Hej med jer.

Jeg vidste simpelthen ikke hvor jeg skulle spørge til råds om dette. Så nu bliver det her. Jeg har de sidste 3 måneder gennemgået et vægttab på 10 kg. og vejer nu 61 - min målvægt er 60 kg. jeg er 169 høj og 21 år.
For 17 dage siden startede jeg på et nyt mærke p-piller. Gik fra Yasmin til Cilest, og det har jeg været alt andet end begejstret for! Jeg taster min mad ind på madlog, for at holde styr på kalorie indtaget som har ligget på 1200 og nogle gange mere. Jeg forbrænder i følge mit pulsur mellem 500-1100 kcal 5 dage om ugen. Gennem hele mit vægttab har jeg på INGEN måde følt sult som jeg gør nu - Og det er konstant. (Alle symptomer jeg nævner har varet 14 dage). Min vægt står stille eller går opad, trods jeg for en uge siden satte indtaget op til 1500 kalorier da jeg mistænkte stofskiftet for at dale, og forbrænder stadig mellem 500-1100 kcal. Udover det har jeg enormt svært ved at få min puls op under træning, og den daler meget hurtigt igen! Jeg skal starte på mini piller om 3 dage da jeg mistænker p-pillerne for disse frustrerende virkninger på min krop!

- Men kan det virkelig være at p-pillerne sætter min sult sådan i vejret og påvirker mit stofskifte og krop så meget??

Mvh. Julie
Log in eller Registrér for at kommentere.