Hjem Sind og psyke Stress

Er jeg stresset?

Redigeret 15 november, 2012, 09:54 i Stress
Jeg har gennem længere tid følt mig nedtrykt og har næsten alle symptomer på stress: Kronisk træthed, hovedpine, spændinger i nakke og skuldre, fare hurtigt op, meget aggressiv, sortsynet, rysten på hænder ved opkald fra arbejde / mails/ breve, dårlig samvittighed over at melde mig syg - føler jeg pjækker.. :( føler mig til tider utryg og bange i mit eget hjem.

Har haft det sådan i lang tid... nogle af symptomerne i over et år... Er nu blevet opsagt pga. dårlig økonomi, og jeg har det rigtig dårligt med det. Alle ved det, og har ikke kunne overskue at komme ind på arbejdet igen. De 2 første dage + weekend afsluttede jeg de opgaver jeg have gang i således at jeg ikke skulle have dårlig samvittighed over at jeg forhindrede procesen. Er blevet fritstillet de sidste 2 måneder.

Arbejdsgiver har siden opsigelsen sendt bude ud med breve som jeg skal underskrive, og og ringer selv om jeg har meldt mig syg, og siger jeg skal ringe tilbage med det samme. De har nu bedt om en lægeerklæring med frist på 4 dage. Har ikke kunne få tid før, og har meddelt det til arbejdsgiver, men de har ikke reageret. Desuden har de også bedt om en erklæring der ikke findes mere, men svare ikke på hvad de så vil have.

Har det rigtig dårligt, og stresser over jeg skal vente en hel weekend med at komme til lægen..Er også bange for at jeg ikke kan få en erklæring, selv om jeg ved jeg har det dårligt.. Andre der kan genkende mit forløb?

Har egentlig bare behov for at møde lidt forståelse, det er en ret ensom og hård proces, specielt fordi jeg heller ikke har familien og mine veninder er selv deres problemer, så kan ikke bruge dem hele tiden..pyyyhhh håber at høre fra andre, det ville være dejligt.

Kommentarer

  • Mange der kigger, men ingen kommentarer?
  • Du lyder til at have det rigtig træls :(har selv haft det sådani det sidste 15mdr.pga af bla en del dødsfald i fam og omgangskreds.fik hjertebanken ,svimmel og angst og ikke kunne overskue hverdagen,var til under søgelse med hjertet,men det var ok fik stadigvæk de ubehagelig symptomer,kan næsten ikke tælle det hav af besøg hos vagtlæge og egen læge,fik aldrig et klart bud.det sov skidt og fik tilsidst så ondt i hoved arme og skulder at jeg ikke kunne løfte,gik til fys der fik min historie som endelig kunne fortælle at fysikken og psyken hænger sammen og det hjalp mig en del,kan efter nogle behandlinger sove bedre ,kan dog stadigvæk mærke jeg bare ikke ska ha gang i 1000 ting,da det jo er en form for strees ,fik af lægen noget beroligende som jeg tog en halv af når jeg gik iseng hvis jeg synes jeg havde det for slemt,det er vigtig at få en Go søvn og noget frisk luft ,jeg går hver dag og synes nu det går fremad ,håber det hjælper dig lidt:)
  • Hej der.

    Godt nok er jeg ikke læge, men på mig lyder det som stress. Selv er jeg sygemeldt på 3. uge med stress og vores symptomer er identiske.

    Jeg kender alt til uroen, søvnløsheden, svimmelheden, hjertebanken, usikkerheden og følelsen af dårlig samvittighed over man "pjækker".

    Jeg klappede først for alvor sammen, efter jeg var blevet sygemeldt. Jeg havde kørt med 120 i timen i lang tid og lige pludselig var der ikke mere jeg kunne gøre, der var ikke mere jeg skulle, jeg skulle bare gå hjem og slappe af. Jeg følte det som om hjernen stod af, jeg kunne simpelthen ikke være i min egen krop. Jeg var død hamrende træt, men kunne ikke sove pga. indre uro og rastløshed, og omvendt kunne jeg heller ikke foretage mig noget. Det er ganske forfærdeligt.

    Sådan havde jeg det de første 14 dage af min sygemelding. Jeg har det stadig ikke godt, men nu kan jeg da i det mindste holde ud at være i min krop igen. Jeg stresser stadig over de ugentlige læge og stresscoach besøg, det er belastende, bare dét at skulle noget, synes jeg. Sygefraværssamtalen på arbejdspladsen efter de første 14 dage, var helt forfærdelig. Jeg blev svimmel og følte jeg skulle besvime på vej derud og begyndte at græde da jeg nåede frem, jeg kunne slet ikke styre det.

    Jeg ved ikke, hvor megen hjælp jeg lige er til, men nu ved du ihvertfald, at du ikke er alene.

    Derudover synes jeg nok din arbejdsplads lyder mindre rar!!! Jeg håber din læge sygemelder dig, så du ikke skal derhen igen.

    Skriv igen, hvis du har lyst :)
  • Glemte helt: Jeg mener faktisk, at arbejdspladsen selv skal betale for en lægeerklæring .... Måske andre ved mere?
Log in eller Registrér for at kommentere.