P-piller og graviditet
Jeg er en pige på 16 år, der lige er startet på p-piller. Jeg har taget pillerne i snart tre uger, dvs, har næsten taget en pakke ud (eller 21 piller) jeg har haft sex med min kæreste uden brug af andre former for beskyttelse allerede 1 uge og 3 dage efter jeg begyndte på pillerne (altså efter 10 piller)
Nu forlyder mit spørgsmål så: kan jeg være gravid?
Jeg var så usmart ikke at tjekke dette inden, jeg havde sex med min kæreste, men da jeg ikke kunne finde svar på mit spørgsmål i indlægningsseddelen, tænkte jeg ikke videre over det.
Jeg blev bare pludselig så bange.
Tak for hjælpen på forhånd
Venlig hilsen Hannah
Nu forlyder mit spørgsmål så: kan jeg være gravid?
Jeg var så usmart ikke at tjekke dette inden, jeg havde sex med min kæreste, men da jeg ikke kunne finde svar på mit spørgsmål i indlægningsseddelen, tænkte jeg ikke videre over det.
Jeg blev bare pludselig så bange.
Tak for hjælpen på forhånd
Venlig hilsen Hannah
Kommentarer
Men jeg sætter lige hvad Apoteket skriver om p-piller ind her.
http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteke ... iller.aspx
Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, hvor lidt mange af jer unge ved om p-piller, jeg synes det er lidt skræmmende. Ligeledes hvor er lægen henne i alle de spørgsmål som I har. Jeg plejer at sige at hvis I er gamle nok til sex, så må I også være gamle nok til at sørge for god oplysning inden i propper p-piller i munden:-)
Hilsen Sofie
Bare jeg kender til adskillige tilfælde, hvor nogle er blevet gravide trods korrekt brug af p-piller.
Man ved ikke, om man hører til gruppen, der bliver gravide alligevel, før det er for sent.
Kondom - hver gang.