Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller og graviditet

Redigeret 23 november, 2012, 07:05 i Sexfantasier
Jeg er en pige på 16 år, der lige er startet på p-piller. Jeg har taget pillerne i snart tre uger, dvs, har næsten taget en pakke ud (eller 21 piller) jeg har haft sex med min kæreste uden brug af andre former for beskyttelse allerede 1 uge og 3 dage efter jeg begyndte på pillerne (altså efter 10 piller)

Nu forlyder mit spørgsmål så: kan jeg være gravid?

Jeg var så usmart ikke at tjekke dette inden, jeg havde sex med min kæreste, men da jeg ikke kunne finde svar på mit spørgsmål i indlægningsseddelen, tænkte jeg ikke videre over det.
Jeg blev bare pludselig så bange.
Tak for hjælpen på forhånd
Venlig hilsen Hannah

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har taget din første p-pille på 1. menstruationsdag så har du været beskyttet mod graviditet i de dage, hvor du havde sex.

    Men jeg sætter lige hvad Apoteket skriver om p-piller ind her.

    http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteke ... iller.aspx

    Og så kan jeg ikke lade være med at tænke, hvor lidt mange af jer unge ved om p-piller, jeg synes det er lidt skræmmende. Ligeledes hvor er lægen henne i alle de spørgsmål som I har. Jeg plejer at sige at hvis I er gamle nok til sex, så må I også være gamle nok til at sørge for god oplysning inden i propper p-piller i munden:-)

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Ud over at være fuldstændig enig med Sofie, så vil jeg lige indskyde, at de p-piller altså ikke beskytter 100% mod graviditet.

    Bare jeg kender til adskillige tilfælde, hvor nogle er blevet gravide trods korrekt brug af p-piller.

    Man ved ikke, om man hører til gruppen, der bliver gravide alligevel, før det er for sent.

    Kondom - hver gang.
  • Indstillinger
    Du skulle snakke med din læge. Det er min tips. Når jeg begyndte at ha sex føltes det meget godt at snakke med hende om alt jeg ikke vidste. Så være ikke genert. Det skader dig bare.
Log in eller Registrér for at kommentere.