Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sjove lyde og parkinson

Redigeret 26 september, 2012, 06:16 i Parkinsons sygdom
HEj.. Jeg har en far der har parkison.. Han er begyndt at lave sjove lyde.. Han hoster eller det kan lyde som om han enten griner eller græder på trods af at han ikke gøre det.. Er der nogen der har oplevet dette eller måske kende noget til havde det kan skyldes

Kommentarer

  • Indstillinger
    Parkinson er en ganske forfærdelig sygdom. Mit kendskab til den beror udelukkende på en meget god ven, der har den, og her det altså helt almindeligt at han ikke kan styre sine bevægelser og heller ikke sine lyde.

    Hvis du skal hjælpe og forstå din far bedst muligt, vil jeg foreslå, at du kontakter den forening, der har med parkinson at gøre. Jeg ved ikke, hvad foreningen helt konkret hedder, men prøv at google parkinsonforening, så tror jeg du er godt på vej.
  • Indstillinger
    Ja det er en forfærdelig sygdom.. Og synes da godt nok at han bliver sendt rundt på forskellig hospitaler, og oveni hjemme pleje og læge vagten som ikke har den store forståelse eller måske forstend på denne sygdom. hvilket er meget fust for os som pårørende.. Og det ´med lydene komme fra time til time hvilket jeg synes var en smule underligt for det er ikke sket med de andre symtomer han har... Men jeg vil som du anb. prøver at finde en forening som vi kan rådføre os med..
Log in eller Registrér for at kommentere.