Hjem Sind og psyke Stress

Måske stress...?

Redigeret 19 september, 2012, 02:47 i Stress
Er der noget i denne beskrivelse som passer på stress:
Jeg kan nogle gange (varighed 1-2 dage) opleve at min følesans i huden (over hele kroppen) er anderledes, dvs. de ting som jeg røre ved, føles anderledes, samt når jeg røre ved mig selv, og det kan også snurre lidt.
Det samme gør sig gældende ved mine smagsløg, der gør at maden smager mærkeligt, lidt med en metalsmag, men ellers er det svært at beskrive denne smag, lysten er bare ikke så stor for at spise, når man har det på den måde.
Lige pt. har jeg også disse følelser, og jeg regner med at det nok er ovre i morgen. Jeg har spurgt og været til kontrol hos min egen læge, om disse symptomer, og hun mener at det nok godt kan skyldes stress, da jeg selv har været lidt inde på emnet, og ja jeg arbejder også rigtigt meget, nok også mere end de fleste. Mit blodtryk er også blevet målt, og dette var helt normalt.
Men jeg synes stadig at det er mærkeligt, dette her.
Er der nogen som overhovedet kan nikke genkende til denne beskrivelse.
Kan min krop mangle et tilskud af en art.?
Kan det være noget psykisk?
Jeg har heller ikke fået ændret på mine tænder, ifm. plastfyldninger og lignende, så det kan heller ikke være dette, ifm. smagsforstyrrelser.

Kommentarer

  • Hej Max8250.

    Jeg har selv fået af vide på sygehuset at jeg vidst har stress. Og jeg har de fleste symptomer, meget få jeg ikke har. Men en af symptomerne er at man mister eller forstørre lysten til mad. Men jeg har ikke hørt det med at følelsen ændres, og at smagen bliver anderledes.
    Men at du arbejder meget, kan godt give stress, og der videre en depression. Pas på!

    -Mette
Log in eller Registrér for at kommentere.