Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er kiropraktik godt eller skidt for ligamenterne?

Redigeret 18 september, 2012, 10:05 i Rygsmerter
Jeg har af et par omgange haft ondt i lænden, hvilket i sin tid blev udløst af et voldsomt hold i lænden.

Kiropraktik har hjulpet alle gangene, men jeg har efterhånden flere steder fået kommentarer gående på, at kiropraktik er godt ved enkeltstående tilfælde, men at man skal afstå sig fra at bruge det forebyggende, da indgrebene skulle være voldsomme for ligamenterne og gøre dem "slappe".

Derudover har jeg også fået anbefalet at gå til fysioterapeut, mens andre siger at kiropraktik er det eneste der virker, da fysioterapeuten kun kan manipulere med musklerne og derfor kun kan lindre hvorimod en kiropraktor kan sætte led og ligamenterne på plads igen.

Jeg har efterhånden svært ved at finde ud af hvad som er godt og skidt.

Er der nogen som er villige til at kommentere kvalificeret på dette?

mvh

Rasmus Fischer

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har gået til kiropraktor med jævne mellemrum siden 2008.

    Uden min kiropraktor ville jeg have så nedsat livskvalitet, at livet ville være meget hårdt at komme igennnem.

    Hvis du har interesse for det, kan du læse min historie på min hjemmeside solskinsvitaminet.dk.

    Jeg tror, at folk generelt er meget splittet mellem kiropraktor og fysioterapeut. Jeg har gået hos begge, og har valgt side - kiropraktik virker for mig :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.