Hjem Sundhedsvæsenet Hvordan gik behandlingen?

15år og har en ydre og indre springhofte

Redigeret 26 november, 2015, 02:18 i Hvordan gik behandlingen?
Jeg ville høre om nogle af jer har været opereret for en springhofte?
Jeg er selv lige blevet det d. 4/7, jeg ville gerne høre om hvor længe der gik før man kan dyrke sport, og om man stadig har en form for smerte efter noget tid?

Jeg vil rigtig gerne kunne været en smule forberedt, det jeg ved om en springhofte er noget jeg har læst mig til, jeg fik faktisk ikke noget afvide da jeg var på hospitalet, en sygeplejeske spurgte mig også hvad det var og hvad operationen gik ud på, og så prøvede jeg at forklare hende det en lille smule, er det kun mig der synes det er en smule dårligt man ikke rigtig får sådan noget afvide?

Venlig hilsen en pige på 15år

Kommentarer

  • Hej med dig.
    Først vil jeg gerne vide, er du blevet opereret med kikkert, eller har de åbnet op - og hvad har de lavet?
    Jeg blev opereret for en speciel springhofte for godt 2 år siden - Lægen der udførte operationen, operere over hele Jylland. Jeg har haft mange problemer efter min operation, men jeg havde heller ingen muskler tilbage i det ben og jeg skulle lære at gå igen efter min operation. Det er for mit vedkommende først nu her jeg har kunnet løbe, da mine muskler har "sovet" og været lige så hårde som sten - jeg har derfor gået ved en massør, hvilket har hjulpet mig rigtig meget. Førhen havde jeg mange smerter og der var bare ingen smertestillende der hjælp, men efter jeg begyndte ved massøren har jeg stort set ingen smerter haft. Et problem der dog stadig irritere mig, er at jeg er næsten helt følesløs i låret.
    KH :)
  • Hej, jeg ved ikke hvad de har lavet, men før jeg blev opereret klikkede det i min hofte når jeg gik, men nu efter klikker det ikke. Jeg ved ikke hvad de helt præcis har lavet.
    Jeg har indtil vidre ikke rigtigt haft nogle problemer eller smerte i hoften, jeg skal dog gå til genoptræning, for at kunne lærer at bruge mit ben ordenligt:)
    Hvilken operation fik du? hvis jeg må spørge

    Vh Mulle
  • Hej begge to :-)
    Jeg blev selv opereret for en springhofte(venstre), Sankt hans morgen år 2010 (var selv kun 14-15år) Jeg gik meget på krykker inden opretionen, genoptræning m.m
    da min special læge mente det var noget jeg fandt på for at slippe fra min sport hmm. Jeg fik så tilsidst en mr scanning hvor der blev konstateret at jeg skulle opereres.
    Jeg blev "skåret" op (har stadig et, ikke så nydeligt ar) MEN fik faktisk "forlænget" mine senere i hoften, Hvor de også måtte fjerne en væske ansamling,(slim)
    Jeg gik meget til genoptræning og fik en masse øvelser.
    Som jeg stadig tager brug af når jeg træner.(eller.. Har haft så ondt de sidste mange måneder, at øvelser og træning har været umuligt)
    Har siddet og søgt hele Google igennem. Kan udemærket godt forstå din bekymring :/
    Da jeg selv stadig har og får voldsomme smerter og har også en del gang besvær,
    Er stadig sygemeldt dagen idag. (Kunne være vi fik den samme opretionen)

    PS. Det skal faktisk lige siges at jeg havde symptomer i begge hofter inden opretionen. Men de ville nu germe vente og se om det blev nødvendigt at operere den anden også , den dag idag har jeg ingen ide om hvem jeg skal kontankte om dette og om det selvfølgelig er normalt aner jeg virkelig ikke.

    Mvh . Klara
Log in eller Registrér for at kommentere.