Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Traume i øje

Redigeret 5 juli, 2012, 06:43 i Åben debat om øjne
Hej
Jeg skal simpelthen bare af med det her - og så håber jeg selvfølgelig også på et par succeshistorier.
Vores søn kom til skade i november det forgangne år, hvor han fik en gren i øjet henne på skolen. Han blev syet i det indvendige øjenlåg, og vævet der holder linsen på plads er revet over. Det kan ikke reetablere sig, så linsen sidder altså løs, og han er blevet lidt nærsynet - bruger dog ikke briller.
Han har siden gået til kontrol på Universitetshospitalet i Århus, da de har en større ekspertise end vores eget lokale sygehus.
Han bliver fulgt nøje, men fik i tirsdags konstateret nethindeløsning og blev opereret om torsdagen, altså en uge siden i dag. Der er fortsat lidt væske så nethinden ikke kan komme helt på plads, men han skal til kontrol igen på mandag.
Jeg er simpelthen så bekymret for hvor dårligt hans syn bliver - og så er det selvfølgelig ikke rart, at han skal så meget igennem, når han bare er 7 år gammel.
Det er bare øv. Men han tager det fint. Lige nu kan han stort set ikke se noget som helst på det øje, men lægen siger, at der kan gå flere måneder før øjet er så stabilt, at man kan måle det permanente syn.
Er der andre, som har været igennem lignende forløb?
Hilsen Ditte
Log in eller Registrér for at kommentere.