Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Til dels mønster bryder

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Du er alkoholiker og jeg er alkoholiker!
    Jeg er alkoholiker og vil altid være det selvom jeg ikke har drukket i mere end et år. Jeg er vokset op i et hjem med alkohol og mange svigt. Jeg har aldrig fået den anerkendelse et barn skal ha for at udvikle et godt og stærkt selvværd.
    Mit forbrug/misbrug af alkohol startede i mine teenage år og kom til udtryk ved at jeg aldrig bare kunne nyde alkohol til fester, men altid skulle drikke mig i hegnet. På det tidspunkt drak jeg ikke på hverdage. Men med årene ændrede mit drikkemønster sig og nu blev det også hverdage jeg drak på. Jeg skiftede også øl ud med sprut for så skulle jeg ikke drikke så meget for at få virkningen og det var blevet den jeg gik efter når jeg drak. For lidt over et år siden ramlede min verden og jeg måtte indrømme overfor mine børn og kone at jeg havde et problem. På det tidspunkt drak jeg en flaske vodka om dagen, men kun om aftenen for jeg skulle passe mit arbejde om dagen. Sammen med familien fandt jeg et behandlingssted og jeg kom i 5 ugers døgnbehandling. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Nu har jeg et dejligt liv og har fået det godt med hele familien igen. Jeg har ikke problemer med at gå til fester hvor folk bliver fulde, går bare hjem.
    Det jeg vil sige med min lille fortælling fra mit liv er:
    Er du vokset op med alkoholiske forældre er der rigtig stor chance for at du også bliver det, det er genetisk og miljømæssigt arveligt. Jeg ha observeret at næsten alle os som er alkoholikere har et lavt selvværd Du kan gøre noget ved, men det kræver at du har viljen og mod til at ændre dit liv. Gør det for du vil elske dit nye ædru liv.
    Hilsen fra en som elsker livet
Log in eller Registrér for at kommentere.