Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blowjob og sexsygdom?

Redigeret 31 maj, 2012, 13:26 i Åben debat om sex
Hej, jeg skriver fordi jeg engang har hørt at sår i munden og blowjob er en dårlig kombination, og jeg har det med at have få bumser mærkelige steder, og har også fået en ved roden på skaftet og tænkte om det kunne give nogen form for sygdom hvis man modtager et blowjob mens man har en bums på penis. (ikke dem fyldt med væske, men som mest bare indeholder blod og er hævet og øm)

skal helst bruge svar inden imorgen aften (onsdag). Tror ikke selv der kan ske noget ved det, men ville bare lige have det bekræftet om man kan eller ikke kan
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du ellers er 100% sikker på, at det "bare" er en bums - og ikke noget som helst andet, og den heller ikke er betændt, så synes jeg da, du skal lade det være op til din partner at vurdere om hun/han vil give dig et blowjob på det grundlag, eller dyrke ubeskyttet sex i det hele taget.

    Men - er du bare den mindste smule i tvivl, om det er noget smitsomt - dvs. hvis du har haft ubeskyttet sex uden efterfølgende at være undersøgt for seksuelt overførte sygdomme, så bør du bruge kondom. Og det bør du også hvis din partner har haft ubeskyttet sex - uden efterfølgende sygdomstjek.

    Når du netop har noget, der er ømt - og som der i kampens hede måske lettere kan gå hul på - så er både du og din partner jo mere udsat for smitte, hvis en af jer ellers har noget smitsomt, og det er der rigtigt mange, der har.
  • Indstillinger
    Jeg er helt sikker, har haft en del lignende rundt omkring, så jeg ved hvad det er. Jeg er ikke bekymret for sygdomme efter ubeskyttet sex, fordi både jeg og hende ikke har rendt rundt med alle mulige, og derfor er ikke er bekymret for sygdomme. Hvis der skulle gå hul på, selvom der lader til at være minimal infektion/væske, hvilke slags sygdomme kan der så opstå, hvis nogen? og hvad er chancen?
  • Indstillinger
    Næ, jeg tror som ikke, det er det store problem, hvis det er, som du fortæller. Men - jeg mener stadig du bør lade det være op til hende, om hun vil slikke på din bums.

    Prøv en gang at vende den med dig selv: Hvordan vil du selv have det med, at hun havde en øm og hævet bums - ville du uden problemer tage den i munden?

    Tal med hende om det, og lad hende beslutte, hvad hun vil - og ikke vil.

    Og - i øvrigt, man behøver altså ikke rende rundt med "alle mulige" for at have fået en kønssygdom - bare en enkelt tidligere partner, der har en sexsygdom er nok til, at man smitter videre.

    F.eks. klamydia er en rigtig grim en, da man kan gå i årevis med denne sygdom uden at ane det og uden symptomer, men altså stadig smitte.

    Derfor er det altså så afsindigt vigtigt, at man altid - altid - lige sørger for at blive undersøgt, inden man har ubeskyttet sex med en ny partner.
  • Indstillinger
    Jeg har fortalt hende om det før jeg skrev herinde, og hun lader stadig til at være bestemt at gøre det. Jeg har tænkt flere gange på at få taget en undersøgelse, både mig og min kæreste, men tror aldrig jeg har fået taget det seriøst nok til at tage mig sammen og blive testet, selvom jeg nok burde. - Men tak for info.
  • Indstillinger
    ..Og forresten, hvis man allerede har dyrket ubeskyttet sex utallige gange, bør man så stadig blive tjekket, eller er det ligemeget indtil man (forhåbentlig ikke) skifter partner?
  • Indstillinger
    Det sidste, du spørger om her, er forhåbentligt en joke?? Jeg beklager på forhånd, hvis jeg bliver lige skarp nok, for jeg ser desværre ikke lige det morsomme i dit spørgsmål.

    Hvis man vil passe på sig selv - og andre, så bør man altid - altid - altid - sørge for at både en selv og ens partner er undersøgt, FØR man kaster sig ud i ubeskyttet sex.

    Hvis man er ligeglad med andre - så bør man i det mindste passe på sig selv - og er man også ligeglad med sig selv, så har man altså selv valgt det, hvis det viser sig, at man ikke kan få børn, fordi man har gået med en ubehandlet kønssygdom i årevis - eller har fået en af de sygdomme, der kan invalidere en, eller som man rent faktisk kan dø af.

    Ja, undskyld - men noget må du da have fået at vide? Unge af i dag bliver bombarderet med information om den slags - og det ER altså ikke bare noget ligegyldigt pladder, men altså dybt seriøs information, som man bør tage til sig.
  • Indstillinger
    Jeg ser heller ikke det morsomme i spørgsmålet, det var skam helt seriøst. Da jeg gik i folkeskole lærte vi om alkohol, stoffer og at man skulle beskytte sig med kondom når man havde sex, ikke så meget om sygdomme. Det handlede mere om rygning og billeder af hvad det gjorde ved lungerne som skrækkampagner til unge.

    Jeg tænkte at hvis man allerede er smittet, er der nok ikke noget man kan gøre imod det, siden det er så vanskeligt et problem, og dermed at det kunne være ligmeget at blive tjekket hvis man allerede har dyrket ubeskyttet sex adskillige gange. Ja, det er seriøst ment.

    Inden for sex går jeg mere op i hvordan jeg kan forkæle hende bedst muligt uden at være egoistisk som alt for mange drenge er i sengen, og ikke mere i sikkerhed end præventionspiller (p-piller).
  • Indstillinger
    Hvis man allerede er smittet - så er der jo noget at gøre. Man kan f.eks. blive behandlet, så man ikke smitter videre. Og, hvis man er så uheldig at have fået en uhelbredelig sexsygdom, så kan den holdes nede - og der er det da af afgørende betydning, at man ikke uden videre smitter videre.

    Så jo - der ER noget at gøre. Jeg vil foreslå dig at google sexsygdomme, og der sætte dig ind i hvad det handler om. Hvis man er voksen nok til at have sex, bør man altså også være voksen nok til at sætte sig ind i, hvad konsekvenserne er.

    Og husk lige - p-piller (p-plaster, stav osv osv) beskytter slet ikke mod sexsygdomme, og skal passes 100% korrekt for at være sikker - ja, så sikker som den prævention nu er - ja, det bør du og din kæreste måske også sætte jer ind i.
  • Indstillinger
    Præventionsspiller (p-piller) er for at forhindre graviditet, ikke sexsygdomme på nogen måde, og de bliver taget som de skal.
  • Indstillinger
    Men med den viden du nu har fået gennem tråden vil jeg bare have spørgsmålet besvaret. Er det sikkert, med denne baggrund, at modtage blowjob?
Log in eller Registrér for at kommentere.