Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ensomhed-rastløshed-depression

Redigeret 16 maj, 2012, 06:39 i Ensomhed
Hej jeg er en 15 årig pige som har problemer....jeg er meget ensom oog har kin få venner. Jeg er meget sur hele tiden og jeg ser ALTING som kritik mod mig og jeg bliver nemt sur på folk...derfor har jeg næsten ingen venner...jeg er også meget følsom og jeg hvis jeg er blevet ked af det er jeg simpelthen nødb til at trække mig tilbage så jeg kan være alene. Min mor siger at hvis der er noget så skal jeg bare komme til hende. Men hvis jeg gør hende sur siger hun også ting til mig som: du er styg eller du er andeledes, du er ondskabsfuld ogsv...det føles somom jeg står på en mark fyldt med miner og jeg virkelig skal passe på ellers træder jeg på en og så går alting galt...hvis først jeg er ked af det så er min dag ødelagt...jeg er tit så rastløs at jeg tænker hvad meningen med at jeg blev født er...jeg overvejer ik selvmord men virkelig jeg er SÅ rastløs! Min far har svigtet mig har bla set ham slå hans kone...jeg hved ikke hvad jeg skal gøre jeg føler at alting er umuligt og hvis jeg kunne ville jeg bare gå og gå og gå og først komme tilbage efter lang tid!

hilsen ensomme pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej ensomme

    Hvis du har negative tanker hele tiden har du jo brug for at holde mor i hånden, men hun kan ikke løse din sandsynlige depression.
    Tag f.eks. en depressionstest her på nettet og tag hurtigst muligt resultatet med til lægen, det kan kun gå for langsom med at komme i den nødvendige behandling.

    Der må være noget som har udløst din tilstand, bliver du mobbet eller har der været en krise i nærmeste familie, så kan I også få vendt det med lægen, som sikkert anbefaler psykologsamtaler. KH Helle8
  • Indstillinger
    Hej du.

    Hvad med at benytte dig af de mange gode sider der er til at komme i kontakt til andre?

    Jeg er selv involveret i et projekt med Ungdommens Røde Kors, der har siden www.ungensom.dk, hvor man kan chatte med andre unge der har det lige som dig.

    Du kan også vælge at deltage i arrangementer, såsom en bio- eller cafetur.

    Hvad tænker du om at benytte det tilbud? Er det grænseoverskridende eller vil det være interessant for dig?

    Bedste hilsner Terese
Log in eller Registrér for at kommentere.