Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Kan jeg overhovedet få børn?

Jeg ønsker mig sådan engang at få børn. Jeg er 17 nu, men ved, at jeg vil have børn inden jeg er 26.
Mine forældre prøvede siden de var i slutningen af 20'erne at få børn, men de fik først deres barn (mig) da de var henholdsvis 39 og 40. De fik mig "naturligt" uden brug af behandlinger. Siden har de ikke kunnet få flere børn.
Tror I at jeg nogensinde kan få børn eller er der nedarvet dårlig fertilitet????

Kommentarer

  • det kan vi ikke fortælle dig for ved det jo ikke, det kan kun tiden vise. Men det er ikke sikkert du får samme problemer med at få børn som din mor. Men jeg synes ikke du skal tænke så meget over det, bliv gravid når du ønsker det og ikke gå efter en tidsplan for du bliver bar stresset. hva så hvis du ikke finder manden i dit liv inden du bliver 26, så ta det som det kommer.
  • Hej,

    Jeg vil også sige tag det stille roligt - du skal nok nå det. Det kan faktisk gøre det værre at være opslugt at få børn - det kan stresse din krop.

    Men du kan jo få en gynækologisk undersøgelse om hvor mange æg du har og hvordan dine chancer for at blive gravid ser ud.

    Jeg har hørt par der ikke kunne få børn - der er gået alt muligt igennem og til sidst nærmest opgiver. Men så tager de på ferie for at få det hele lidt på afstand og vupti kvinden bliver gravid. Fordi de er afslappede og ikke stresset.

    MVH.
  • Nogen fertilitetsproblemer er arvelige, men der er også problemer der ikke er arvelige. Måske ville det være en ide at tale med en læge om problemet?
Log in eller Registrér for at kommentere.