Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klump ved testikel

Redigeret 11 juli, 2013, 18:48 i Åben debat for mænd
Jeg er en dreng på 18 år, og har gennem længere tid gået rundt med en form for knude ved min venstre testikel. Det føles egentlig ikke som en "klump" men mere som nogle blodåre som er viklet lidt ind i hinanden, da den er blød, og det føles somom man kan "trykke igennem" hvis man forestiller sig en masse blodåre som ligger oven på hinanden, og glider fra hinanden når man trykker på dem.
Hvis man kigger på selve pungen kan man i perioder se det buler lidt ud. Der er dog ingen smerter!

Knuden sidder ikke direkte på testiklen, men lidt fra den. Kunne forestille mig de hang sammen, men den sidder altså ikke direkte PÅ den.

Har læst rundt på nettet, og mange steder står der det ikke er et godt tegn, hvis testiklen bliver hård. Synes ikke konsistensen er anderledes. Den føles som den plejer!

Det skal siges at jeg synes det er værre i perioder. Jeg prøver at ignorere den, og i perioderne hvor jeg tænker på det, lægger jeg mere mærke til den. hvilket er logisk nok.

"knuden" er på lige nu, på størrelse med en lillefinger negl (sådan ca.) - Der er heller ingen smerter hvis man trykker på den.

Er der grund til bekymring?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.