Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lægen har givet op, hvad nu?

Redigeret 14 april, 2015, 13:07 i Sjældne sygdomme
Lidt kort, jeg er en ung mand på 22 år, aldrig tidligere haft sygehistorie som går ud over influenze, 190 cm høj, og vejer 93 kg, styrketræner 5-6 gange om ugen, styrkemæssigt er jeg over gennemsnittet, men min kondi er meget dårlig.

But here goes

Lang historie kort, jeg har en bunke symptomer, en masse teorier, men intet som virker.

Blev akut indlagt i sidste uge med mistanke om at det var hjertet, hvilket de nu ikke tror det er.

Symptomerne: Bryst smerter (Midt på brystet lidt oppe)
Vejr trækningsbesvær (Mildt, men føles ikke altid som om der kommer noget ned)
Meget slim (Det er hvidt)
Stoppet næse (Ikke som i snot, men som i at den føles blokeret)
Mave ubehag (24/7, dog ikke nogen ændring ved indtagelse af mad)
Stort ubehag når jeg ligger på siden (kun når begge arme er foran mig, samt kæmpe ubehag ved nogle trænings øvelser hvor bryster bliver trykket sammen)
Hovedpine (Stort set hverdag, bliver værre jo senere på dagen man kommer)

Jeg stoppede per dags dato med det medicin jeg fik, da de pt bare famler i blinde, så vil ikke fylde mig med alt muligt.

Det jeg fik var noget blodfortyndende, mod spiserørs katar, smertestillende, imod mavesår, og den sidste aner jeg ikke hvad skulle gøre.

3 lægers meninger

1: Spiserørs katar (Mavesyre i spiserøret, som kan føles som bryst smerter) dette forklare dog ikke lungerne eller slimet

2: Spændinger i kroppen som forårsager smerterne + luftvejs problemer, en mild depression som forværre det hele. (Dette forklare ikke slimet, eller næsen, og ved ikke om det virkelig kan spænde så voldsomt så man får vejrtræknings besvær)

3: Tidligere brud på brystkassen som skulle være groet skævt sammen (Dog har jeg ingen smerter når jeg trykker på bryst kassen, det forklare dog igen ikke slimet eller lungerne)

Alle mine test værdier er normale (blodprøver)
Fået scannet hjertet + lungerne = Normale

Jeg er mildt sagt på bar bund, hvad kan man gøre? kan det passe at man bare skal fyldes med medicin indtil de rammer rigtigt?

Nogen som har oplevet lignende symptomer i forhold til andre muligheder?

Er træt af lægernes gætteri, hvilket er derfor i nu får historien.

Kan have glemt noget, er skrevet i et semi arrigt moment, da jeg lige har fået nyheden om at de ikke kan gøre andet end at behandle for lidt af alt, for at se hvad der virker.

Ekstra ting som andet forum gjorde mig opmærksom på måske var relevant

1: Jeg har kolde fødder konstant, intet voldsomt, men de er kolde i forhold til resten af kroppen.

2: Jeg er IKKE ryger

3: Ingen ryg smerter

4: Jeg blev overfaldet for 2 års tid siden og truet med en pistol
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det du skriver får mig til at tænke på flere muligheder.

    Er du testet for allergi? Får du vand nok? Trykken i brystet kan stamme fra bugspytkirtelen, er dit blodsukker normalt?
    Kolde fødder og mavesmerter kan være pga. kosten, tænk især på mel, mælk og sukker, evt. glutenallergi.

    Det er vigtigt at du får bearbejdet den traumatiske oplevelse, som kan være årsag til dine problemer. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Hej Helle

    Jeg er ikke testet for allergi, dog ved jeg at jeg har en mild form for vand allergi.

    Jeg drikker omkring 1-1½ liter vand om dagen, og så ellers 2-3 liter mælk. Hvilket er min total væske på en dag

    Blodsukkeret skulle være normalt, de testede det den dag de hentede mig i ambulancen.

    Bugspytkirtlen? Hvad er der her at tænke over?

    Alt det du skriver med kosten, er igen primært på om jeg er allergikker? eller på om jeg får en 'ordentlig' kost?

    Vh. Jimmi
  • Indstillinger
    vand allegi har jeg ikke hørt om før ----er det fordi du ikke kan lide at drikke vand ---at du siger det ---

    du drikker meget mælk ---som kan være sundt ---men også modsat ---hvis man har glutten og mælke allergi
    har du fået det testet ---

    kosten er meget vigtig --for at få den rigtige næring til kroppen ----maskiner som kroppen også er ----kører dårligt hvis den ikke får de vitaminer og miniraler som den skal have ---
    hvis man er deprimeret --kan man få mange forskellige symptomer ----
    jeg håber for dig at du snart får det godt igen ---
  • Indstillinger
    Mavesyre eller spiserørskatar kan sagtens give de symptomer du har incl. slim o.s.v.
    Jeg lider selv af det, er opereret 8 gange i halsen. Syren ætser allevegne undtagen i maven. Smerterne som du har, kan også skyldes mavesyre. Jeg har selv været indlagt akut, hvor man troede det var hjertet, men det er maven.
    Når mavesyre trænger op gennem spiserøret, generer det luftvejene, og kan give symptomer på astma, som kan føles som om man ikke kan få luft, det forklarer også slimproduktionen. Syren ætser spiserøret og det giver de smerter du har bag brystbenet.
  • Indstillinger
    Jeg er enig med solo...du drikker meget mælk og du kan have mælkeallergi. Det 5 symptomer du har som bryst smerter, vejr trækningsbesvær, meget slim, stoppet næse og mave ubehag er tegn på mælkeallergi. Prøv at holde dig helt væk fra mælken så vil symptomerne forsvinde.
  • Indstillinger
    Hej Jimmi

    Hvis det var mig, der havde alle de helbredsproblemer, ville jeg helt sikkert også tænke på, om det er noget i kosten, der er årsagen. Og det er da oplagt at se på mælken som mulig årsag, når du nu drikker så meget mælk.

    Jeg ved, at komælk kan give mange problemer, og jeg ved, at lægerne ofte er tilbøjelige til at afvise det, måske fordi de er så trætte af, at mange syge mennesker i ren og skær desperation begynder at eksperimentere med deres kost. Og især er lægerne nok irriterede over den modebølge, der er opstået med udspring i bogen ”Kernesund familie”.

    Men når nu lægerne har opgivet dig, så synes jeg da, at det er fornuftigt, at du selv undersøger, om komælken kan være forklaringen. Og det er jo let at gøre det. Du skal bare udelade komælk og alle mælkeprodukter af din kost og se, om du får det bedre. Husk at sørge for, at du får tilstrækkeligt med kalk. Hvis du ikke er meget vild med broccoli og andre kalk-rige grønsager, så er det nok en god ide at tage tilskud. Husk at tage en pille, hvor der også er magnesium i, altså både calcium og magnesium.

    Sådan som jeg har forstået det, så kan der være tale om, at man enten ikke tåler proteinet i mælken (mælkeprotein-intolerans) eller mælkesukkeret (laktose-intolerans), eller evt. begge dele. Jeg bringer forskellige links til sider, hvor du kan læse om det. Jeg beklager, at det især handler om børn, men det gør vel ikke noget. Måske kan du selv finde bedre oplysninger om det, når du søger på www.google.dk på mælkeallergi:

    http://www.sundhedslex.dk/maelkeallergi.htm

    http://komaelk.dk/fileadmin/user_upload/pdf/H_1.pdf

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg prøver fra dags dato at droppe mælk, så håber at det vil gøre en forskel.

    Grunden til at jeg ikke har overvejet kosten, er at jeg altid har drukket rigtig meget mælk, som barn har jeg altid været omkring 1L om dagen.

    Så virkede ikke logisk for mig at jeg efter at have levet så længe af mælk, at det pludselig skulle være en skade frem for en gavn.

    Det med vand allergi, er ikke bekræftet af en læge, men da min mor og søster har det, og symptomerne er ens, ville det give mening. Hvergang jeg har været i bad går der 1-1½t med utrolig irriteret hud, kløe, let svie etc.

    Har fået tid hos lægen imorgen, til at blive testet for allergi, hvis i har andre ting som jeg burde overveje at få med ville det være meget behjælpeligt.

    Kan det være en form for lungebetændelse?
  • Indstillinger
    Hej igen

    Hvor er det rart at se du får mange svar, der er sket meget siden mit indlæg. Jeg vil lige svare på dit spørgsmål om bugspytkirtelen. Jeg har selv haft ondt som du beskriver engang mit blodsukker ikke var i balance, det lyder måske mærkeligt, men smerten kan sidde et helt andet sted end der hvor den stammer fra. Bugspytkirtelen producerer insulin og når man har sukkersyge er det den der ikke fungerer godt nok.

    Du er, som jeg forstår det, allergisk over for vand til udvortes brug, men du kan godt drikke det. Hvis du har problemer med kosten hjælper det at drikke vand - ’fortynder’ virkningen og skyller det dårlige hurtigere ud.

    Måske kan Immunogastros hjemmeside også give dig et fingerpeg om hvad du har problemer med i kosten.

    Hvis du kan få din læge til at teste for glutenallergi, blodprøve når du alligevel er der kan du slå flere fluer med et smæk. Det bedste til dig. Helle8
  • Indstillinger
    Ondt i ryggen KAN være mavesyre. Jeg har sommetider ondt i ryggen et par dage og kommer så i tanke om, at jeg skal prøve at tage en mavesyretablet, Balancid. Det virker sågu.
    Den tredie pille du tager, er vel ikke Simvastetin, som kan give smerter overalt.
  • Indstillinger
    Du drikker alt for meget væske. 2 l. om dagen skulle være det ideelle.
    En jeg kender fik skældud af lægerne, fordi hun drak 3.5 l om dagen.
    Jeg selv er til udredning for noget andet, og igen handler det om 2 l. væskeindtag pr.dag.
    Når du drikker så meget, går det over og bliver skadeligt. Vand kan optræde som både syre og base, alt efter den kemi der forefindes. Det har du lært, hvis du har haft kemi i skolen.
    Vandallergi - jeg har et par børnebørn der ikke tåler for meget afvaskning eller svømmehal. De skal bruge, det skal jeg forøvrigt også selv, en fed creme. Det er formentlig tør hud du lider af. Det klør m.v. hvis ikke du sørger for god hudpleje.
Log in eller Registrér for at kommentere.