Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

har så meget brug for hjælp

Redigeret 28 marts, 2012, 16:51 i Stress
mandag morgen lå en mail fra min chef: kom til møde 8.10. På mødet blev jeg fyret efter 17 år på arbejdspladsen. Nedskæringer er den officielle grund, men chefen gav 4 andre grunde. De 2 af dem kan jeg acceptere, men de sidste 2 om manglende engagement og lyst til at være på arbejdspladsen, slog fuldstændig benene væk under mig. Nu har jeg grædt i 24 timer og stort set ikke sovet. Har sygemeldt mig resten af ugen, men hvordan skal jeg kunne se elever og kolleger i øjnene på mandag? græder snot bare ved tanken! Har fået en tid ved min læge fredag, men hvad hvis han ikke sygemelder mig, jeg magter intet. Og så har jeg en mærkelig følelse udover afmagt - jeg er flov - hvorfor det

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender det, har også været igennem det for ca. 3 år siden p.g.a nedskæringer. Chefer skal jo finde på nogle grunde for at fyre deres medarbejdere for nogle skal jo fyres uanset hvad. Jeg blev sygemeldt helt til sidste ende i 2 måneder, for jeg kunne heller ikke møde på arbejd når jeg alligevel blev fyret for lysten til at komme på arbejdet var helt væk. Men uanset hvad man kommer over det og finder sig et nyt arbejd. Selvfølgelig skal din læge sygemelde dig du fortæller bare hvordan du har det og hvorfor skulle lægen ikke du er alligevel blevet fyret så du kan ikke fyres igen fordi du sygemelder dig.
  • Indstillinger
    Tusind tak for svaret
  • Indstillinger
    din læge behøver ikke at sygemelde dig, de regler er ændret, men tal med lægen om det, så får du klar besked. Lad være med at gå på arbejde, det tjener ingen godt overhovedet og slet ikke dig selv. Synes at det er en led måde at blive fyret på og meget uværdigt at få at vide at det er fordi du ikke er engageret... meget unødvendigt at nævne, man træder da bare endnu mere på folk på den måde, og sådan en arbejdsplads er ikke værd at bruge mere tid på... Husk at en dør er lukket, men du ved ikke endnu hvor mange nye og spændende døre der åbner sig for dig til gengæld...

    Det er meget fortåeligt at du er ked af det, jeg har prøvet det, men prøv at se lyset og husk at vise din ex-arbejdsgiver at når nogle smider guld på gaden, så kommer der en anden og samler det op ( brug den til din næste ansøgning, så kommer du til samtale) ;) og op med modet, du fortjener en bedre arbejdsplads, og den findes måske bag den næste dør ;)

    God vind fremover og husk at smække døren bagefter dig hvis den ikke er værd at gå igennem igen :)
  • Indstillinger
    Tusind tak for jeres svar- det er så godt at læse
Log in eller Registrér for at kommentere.