Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gluten og laktosefri og muskelsmerter

Redigeret 6 marts, 2015, 08:12 i Allergi
Hej
Har en forespørgelse pga. smerter i muskler,kører jeg gluten-lactosefri kost i en periode for at se om det er det der er årsagen, men kan ikke finde nogen oplysninger om hvorlænge det er om at komme ud af kroppen.
Er der nogen der kan oplyse mig om hvor langtid det tager
På forhånd tak
Hilsen
Jeanette
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej - men du fået taget blodprøver og udelukket vitaminmangler m.m.?
  • Indstillinger
    ingen vitamin mangel - været til neurolog og går nu hos reumatolog og de kan ikke finde ud af hvad det er , mangler nogle svar på blodprøver men mener ikke er der er taget for gluten og laktose, så derfor har jeg prøvet selv fra sidst i jan. men det er ikke blevet bedre.
  • Indstillinger
    2 måneders kur sku være ud af kroppen men du droppe alt der indholder gluten og laktose.
  • Indstillinger
    ja alt er ude , ret hårdt.
  • Indstillinger
    Hej
    Hvordan er du kommet på at årsagen kunne være gluten og laktose intolerance? Du kan få taget prøver som viser om det er tilfældet.
    I øvrigt er der mange gode alternativer når man holder diæt, se f. eks. i helskostbutikker hvis du mangler inspiration. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Hej Jeanett

    Jeg forstår godt, at man kan blive så desperat, at man på egen hånd forsøger sig med en diæt. Når man har et alvorligt helbredsproblem, så er man jo villig til hvad som helst!

    Jeg har selv været i samme situation – dog ikke på grund af smerter, men på grund af træthed. Når lægerne ikke kan hjælpe, så må man jo gøre noget for at hjælpe sig selv. Og en diæt, hvor man udelukker gluten og mælk er i hvert fald ikke skadelig, når bare man sørger for at få alle vigtige næringsstoffer.

    Jeg holdt gluten- og mælkefri diæt i 3 måneder, men mit træthedsproblem havde intet at gøre med gluten og mælk, viste det sig. Jeg kender dog ikke svaret på dit spørgsmål om, hvor længe det tager, før en sådan kur viser resultater, hvis det faktisk forholder sig sådan, at du ikke tåler gluten og mælkeprodukter.

    Når jeg blander mig, så er det mere, fordi jeg vil henlede opmærksomheden på, at visse former for medicin har bivirkninger i form af muskelsmerter.

    Så altså, tager du medicin?

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Hvor højt ligger dit D-vitamin-tal? Det er jo især D-vitamin-mangel, der er kendt for at give muskelsmerter.
  • Indstillinger
    Godmorgen til jer begge to
    Tak for jeres indlæg.
    1. jeg fik lavet en Vegatest ( ved ikke om det er fis i en hornlygte) men man prøver meget når lægerne har undersøgt en på kryds og tværs . Ja D vit er fint , tænkte bare at hvis jeg måske var Laktose eller Gluten intolerance var det jo en ok form for årsag til de problemer jeg har.
  • Indstillinger
    Hej Jeanett

    Jeg tror faktisk, at en vegatest er en ”fis i en hornlygte”. Jeg forstår ikke, hvordan man skulle kunne påvise mangel på livsvigtige næringsstoffer uden at undersøge nogen form for kropsvæske. Hvordan skulle det kunne lade sig gøre?

    Det er muligt, at en vegatest somme tider rammer rigtige resultater. Men hvis det sker, tror jeg, at det må skyldes, at den person, der foretager testen, har overnaturlige evner, forstået på den måde, at vedkommende har en særlig intuitiv evne til at mærke den anden person, men at det for dem er vigtigt at have et teknisk apparat for at forsyne ”undersøgelsens” resultat med ”naturvidenskabelig status”.

    Jeg tror, at der foregår det samme, som hvis en spåkone bruger en krystalkugle eller kaffegrums eller kort. Sådanne ting bruges for at give spådommen ”troværdighed”. For umiddelbart er det jo svært at tro, at der er mennesker, der har sådanne særlige evner. Men er der lidt hokus pokus, så er det måske lettere at tro på.

    I ren og skær desperation prøvede jeg også for nylig en vegatest. Det er min lokale helsekostbutik, der reklamerer med gratis vegatest. Jeg tænkte, at det kunne jeg da godt prøve, når det nu er gratis.

    Jeg tror, at undersøgeren havde evner for at ”mærke” mig. Hun sagde flere fornuftige ting. Men hun sagde også, at apparatet var ekstremt fintmærkende, sådan at vi helst ikke skulle snakke om mine problemer på forhånd, for det ville påvirke undersøgelsen. Sådan som jeg forstår det, så er det HENDES TANKER om, hvad jeg fejler eller har af mangeltilstande, der afspejles i undersøgelsesresultatet.

    Hun påviste bl.a. mangel på B12 hos mig. Jeg tænkte, at det da godt kunne være sandsynligt, for jeg tager noget medicin, som giver risiko for mangel på B12. Derfor skyndte jeg mig at bestille tid hos min læge, så jeg kunne blive undersøgt for B12-mangel. Resultatet af lægens undersøgelse var, at min B12-status er meget høj!

    For en ordens skyld vil jeg sige følgende: Hvis det er ved hjælp af en vegatest, at det er blevet påvist, at du ikke skulle have mangler på vigtige næringsstoffer, så vil jeg absolut råde dig til at blive undersøgt for mangler hos din læge!

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Husk, at der er visse former for medicin, der kan give bivirkninger i form af muskelsmerter.
  • Indstillinger
    Ja det kan du da have ret i - men da det ikke er farligt for heldbredet kunne det jo være at det hjalpt. Der er ikke sagt noget til mig om mangel på vitaminer eller andet. Så derfor prøvede jeg.
    God dag :)
  • Indstillinger
    Læger ved ikke så meget om allergi, siger man at man har mavesmerter og fordøjelsesproblemer siger de straks at det er irreteret tyktarm det behøver det ikke altid at være, allergi kan godt give samme symptomer. Jeg har også laktose og gluten intolerance. Jeg har været til lægen utalige gange for have en del symptomer som mavesmerter, oppustet mave, fordøjelsesproblemer, træthed, hoste, ledsmerter især i ben og ryggen.
    Så måtte jeg prøver noget andet jeg søgte to forskellige biopater og tog 2 vegatester og de viste det samme at jeg var allergisk over for laktose og gluten. Jeg holdte mig væk fra gluten og laktose i 2 måneder og alle det symptomer jeg havde gik væk, derefter begyndte jeg at indtage lidt af det ting igen så kom symptomer igen, jeg reagerede også på en lille mængde. Jeg har droppet mælk men indtager stadig det ting som kan indholde laktose for det er svært at undgå, derfor får jeg stadig det symptomer engang imellem jeg tager mælesyrebakterier hverdag det hjælper mod fordøjelsen. Når jeg indtager gluten får jeg mavesmerter, ledsmerter især ryggen, træthed og hævede øjenlåg. Prøv at holde kuren i 2 måneder og begynd at indtage lidt hvis du reagere på det igen så hvis du at du ikke kan tåle gluten og laktose.
Log in eller Registrér for at kommentere.