Min far har i denne uge fået en blodprop i hjernen og har nu problemer med rørlighed i den ene hånd og tale. Hvor får man den bedste optræning, både i det offentlige og i det private?
Den ene hånd? sikkert den højre...
Jeg håber, at han kom ind tidsnok og rette hospital til at få den behandling der hjælper.. Det er vist Trombolyse.
Hvor bor han i landet? Der skulle være et fænomenalt sted ved Vejle...
Dejligt at han fik rette behandling...
Jeg bor i sorte Jylland.. så jeg kender ikke tilalle regler i hovedstaden... Om hvor vidt han kan komme til Vejle... eller andre steder uden for området...
En kendis... Sanne Salomonsen.. var viste gennem samme tur.. Jeg er ikke fan af hende, så jeg har ikke fulgt medierne så nøje... Men hunmå have været gennem genoptræning........ HVEM HUSKER NOGET HER?
Du kan prøve akupunktur til behandling af blodprop i hjernen, akupunktur er meget hjælpsomme svar på nervesystemet og sproglige funktioner. Kan være rehabiliteringscentre og behandling af akupunktur samtidigt. Hvis du kan få gratis akupunktur fra hospitalet, det er det bedste.
Det er mit indtryk, at genoptræning efter blodpropper foregår fint indenfor det offentlige. Sygehuset sender besked til kommunens genoptræningscenter, som så sender brev ud til borgeren.
Man må ikke begynde genoptræning før efter en tid efter en blodprop.
jeg er privatpraktiserende ergoterapeut indenfor genoptræning/neurorehabilitering, du er velkommen til at kigge på min hjemmeside, og se om det er det du søger:
Kommentarer
Jeg håber, at han kom ind tidsnok og rette hospital til at få den behandling der hjælper.. Det er vist Trombolyse.
Hvor bor han i landet? Der skulle være et fænomenalt sted ved Vejle...
Jeg bor i sorte Jylland.. så jeg kender ikke tilalle regler i hovedstaden... Om hvor vidt han kan komme til Vejle... eller andre steder uden for området...
En kendis... Sanne Salomonsen.. var viste gennem samme tur.. Jeg er ikke fan af hende, så jeg har ikke fulgt medierne så nøje... Men hunmå have været gennem genoptræning........ HVEM HUSKER NOGET HER?
Du kan prøve akupunktur til behandling af blodprop i hjernen, akupunktur er meget hjælpsomme svar på nervesystemet og sproglige funktioner. Kan være rehabiliteringscentre og behandling af akupunktur samtidigt. Hvis du kan få gratis akupunktur fra hospitalet, det er det bedste.
Mvh Ken
Googlede lidt.... Men at Google finder resultater, fortæller ikke noget om resultater på genoptræning...
Man må ikke begynde genoptræning før efter en tid efter en blodprop.
http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article2713564.ece
jeg er privatpraktiserende ergoterapeut indenfor genoptræning/neurorehabilitering, du er velkommen til at kigge på min hjemmeside, og se om det er det du søger:
www.mariannethoning.
Ellers så kig under ergoterapeut foreningens hjemmeside:www.find-ergoterapeut.nu.
hilsen marianne
jeg manglede vist at tilføge .dk på min web-adresse. Så du får den lige igen.
www.mariannethoning.dk
hilsen marianne