Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fjernelse af brystimplantater.

Hej alle.

Jeg er en ung kvinde som for ca. 2 år siden fik brystforstørrende operation i udlandet. Jeg er rigtig ked af resultatet, da brysterne er blevet 3 x større end den ønskede størrelse. Jeg kan ikke genkende mig selv, jeg har forandret mig fra at være en udadvendt person til mere genert og lukket. Jeg går desuden altid i stort og løst tøj, for at forsøge at skjule dem.
Jeg vil meget gerne have enten mindre implantater i eller bare have implantaterne fjernet og håbe på at huden kan trække sig lidt sammen igen.
Klinikken jeg fik foretaget operationen ved, er bestemt IKKE interesseret i at hjælpe mig. Vil derfor høre, om der er nogen der har erfaringer med sådan en operation? Hvad er prisen? Evt nogle gode klinikker der kan anbefales?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære unge kvinde

    Jeg ved præcis, hvad du taler om. Har selv været i nøjagtig samme situation. Endte også op med et par bryster, som var en del større end ventet, hvilket jeg heller ikke kunne forene mig med. Som dig endte også jeg med at gå og dække over dem, og de fyldte i det hele taget alt for meget i min bevidsthed. Efter mange overvejelser og grublerier valgte jeg at få dem fjernet, og det var den rigtige beslutning for mig. Jeg havde dybest set mest lyst til bare at være mig og stå ved, den krop jeg nu engang var blevet tildelt. Så efter 6 år fik jeg dem fjernet, og set i bagklogskabens klare lys skulle jeg have handlet langt tidligere.

    Jeg synes, at det var en svær tid - både tiden med implantaterne, men også tiden efter fjernelsen. Min erfaring med fjernelse af implantater er dog ganske opløftende, da huden trak sig fint sammen og brysterne stort set blev som inden forstørrelsen. Såfremt du ikke havde hængebryster før indgrebet og er ung, som du jo skriver, så tror jeg, at chancerne for et fint resultat er rigtig gode. Tænk bare på Jackie Navarro, som jo fik fjernet hele 600 ml og resultatet efter alt er dømme er blevet fint.

    Uanset hvad du vælger, så ønsker jeg dig held og lykke på din videre færd.
  • Indstillinger
    Forstår din frustration. Har selv for nyligt fået fået implantater. Jeg synes heller ikke jeg er mig selv mere.. Synes ikke resultatet er som jeg håbede, ikke så pænt og for store ... Det er jo heller ikke til at købe ordentligt undertøj. Synes alle er så glade efter at have fået en brystforstørrende operation og føler mig jo helt abnorm, da jeg ikke har det på samme måde. Det fylder rigtig meget i hovedet. Hvis nogen kender en kirurg, som er dygtig til at fjerne eller evt re-operation til mindre implantater, eller hvis nogen har erfaring med et sådan indgreb kunne det være rigtig rart at høre om, også mhp. om resultatet efterfølgende kan blive flot.
  • Indstillinger
    Kære Pimme.
    Tusinde tak for dit svar - det var virkelig opløftende og lettende for mit humør at høre, at resultatet kan blive godt! Jeg har mod på det nu, men er dog bare i tvivl om, hvorvidt jeg skal have fjernet dem helt, eller få mindre i. Håber en klinik kan hjælpe mig med at træffe det valg :/

    Kære Karlagb19.
    Tak for dit svar. Selvom jeg er ked af det på dine vegne over, at resultatet ikke er blevet som forventet, er jeg alligevel lettet over, at jeg ikke er den eneste der har det sådan. For som du siger, så burde man bare (ligesom "alle andre"), være glad for resultatet.
    Jeg har fået af vide at Holte Privatklinik skulle være et godt sted at få foretaget reoperationer. Jeg er selv i tvivl om hvorvidt jeg skal få mindre implantater i, eller få dem fjernet helt. Når økonomien er til det, vil jeg opsøge klinikken og få deres hjælp til at tage beslutningen. Hvis du hører om andre gode klinikker, må du gerne skrive til mig:)
  • Indstillinger
    Tænker at det kunne være en hjælp for dig at tjekke følgende side ud, læse andre kvinders historier og se før og efter-billeder af bryster, hvor implantaterne er blevet fjernet:

    realself.com/Breast-implant-removal/reviews
  • Indstillinger
    Tak for link til hjemmeside, Pimme:)

    Jeg fik opereret implantaterne ud for snart 2 måneder siden og er ikke i tvivl om, at det var det eneste rigtige for mig. Jeg har ikke fået mindre implantater i, er nu bare helt "natural" og det er bare skønt! Jeg har ikke særlig meget bryst nu, men alt tøj sidder bare så meget pænere på mig og jeg kan gå i hvad som helst, lige præcis som jeg kunne inden jeg fik implantater i. Jeg har virkelig savnet ikke at skulle bekymre mig om, om jeg ser vulgær ud!
    Operationen blev foretaget på Holte Plastikkirurgiske klinik hos Mette. Det var den bedste oplevelse og jeg kan kun anbefale den klinik til alle, som skal have foretaget kosmetiske operationer. Personalet er meget dygtige, omhyggelige og behagelige! Jeg følte mig i meget trygge hænder :)
    Tak for besvarelser her i debatten:)
  • Indstillinger
    Godt at høre! Og resultatet blev fint, kan jeg forstå? Godt at du fik taget den beslutning! - Ærgerligt med disse omveje eller blindgyder om du vil, men godt at det "endte" godt :-)

    Knus og pøj pøj fremover!
  • Indstillinger
    Hej Pimme6 og i andre som har skrevet.
    Jeg står lidt i samme situation som jer.
    Jeg er 21 år, og fik implantater i da jeg var 19 år. Jeg brugte en B skål før og bruger nu en E skål (det er min størrelse efter hvad jeg har fået målt i en undertøjsbutik)
    Jeg går og overvejer om jeg skal have implantaterne ud, fordi jeg ikke føler mig naturlig. Brysterne er der intet i vejen med, de er super fine. Men det er mere det med det naturlige...
    Problemet er bare at jeg frygter at jeg kommer til at blive helt flad som en dreng og slatten også, plus at jeg har to ar under brystet efter operationen jo, disse ar ville da blive meget tydelige hvis jeg fik implantaterne ud?
    Hvis jeg nu blev opereret under armhulen, ville jeg jo ikke have disse ar midt på brystet hvis jeg fik implantaterne ud? :/
    Håber at i vil svare mig. HVIS i har lyst, kunne jeg meget godt tænke mig et før- og efter billede? Hvis ikke, er det også ok.

    Mvh
  • Indstillinger
    Jeg har siden sidst også fået fjernet mine implantater og det skulle jeg have fået gjort meget før. Jeg er også super lykkelig for at ligne mig selv igen, at kunne gå i det tøj som jeg godt kan lide og ikke behøve at gemme mig. Jeg er meget gladere for min egen krop end den jeg havde fået efter BFO. På trods af de implantater jeg havde var store, så har mine bryster ikke forandret sig vanvittigt meget efter udtagelsen og de forandrer sig stadig, da det kun er knap 3 uger siden.
    Hvis du overvejer at få fjernet implantaterne, så find en plastikkirurg, som forstår dig og vil støtte op om det. Husk du behøver jo ikke beslutte dig med det samme. Start med en konsultation og få svar på alle dine spørgsmål, så er du meget langt videre.
  • Indstillinger
    Hej Karlagb19
    Tusinde tak for svar.
    Er glad for at det er gået godt, og at du har det bedre med din krop nu.
    Du kan tro, at jeg tænker mig godt om og har også fået en tid på klinikken hvor jeg skal tale med kirurgen omkring det.
    Hvad mener du med at dine bryster ikke forandrer sig, er ikke helt med på hvad du skriver i det stykke.
    Noget som afholder mig fra at få dem fjernet, er at jeg har jo er blevet opereret under brystet da jeg fik lagt implantater ind, så hvis jeg får dem taget ud, vil jeg have to ar midt på brystet? Har du ikke ar på brystet? Og har vævet trukket sig sammen så dine bryster ikke hænger/ er slatten?
    Og hvad bh størrelse brugte du før operationen og hvilken størrelse da du fik lavet bryster?
    Ville være en kæmpe hjælp hvis du ville svare mig på dette.

    Mvh
  • Indstillinger
    Der kommer lige endnu en besked fra mig.
    Jeg fik lavet mine bryster da jeg var 19 år, og er nu 21 år. Så jeg har faktisk kun haft dem i 3 år. Jeg har lige fået tilsendt et billede fra klinikken af mine bryster inden jeg blev opereret. De er rigtig små, men fine. Jeg må ha taget en forhastet beslutning om at få dem lavet og kan jeg da godt fortryde. Men vil bare gerne være sikker på hvordan de bliver hvis jeg får dem fjernet. Og er bange for at jeg bliver helt flad, og man vil kunne se to tydelige ar midt på brystet, fra operationen.

    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.