Hjem Mænd Mænds sygdomme

For tidlig sædafgang

Redigeret 6 juni, 2012, 04:50 i Mænds sygdomme
Min mand har altid lidt af for tidlig sædafgang. Jeg har kendt ham i 20 år, og vi har altid haft problemet. Han blev steriliseret for ca 7-8 år siden, og det er ikke blevet bedre, ej heller hans manglende sexlyst.
Han kan holde i højest 1 min. ved samleje.
Han er ikke til at drive til læge.

Hvad kan jeg gøre, ud over at finde mig en elsker ?

Kommentarer

  • Jeg gætter på, at grunden til at din mand ikke vil gøre noget ved sin for tidlige sædafgang er, at han netop ikke har nogen særlig sexlyst, som du også skriver.

    Du skriver også, at han ikke er til at drive til læge, men du skriver overhovedet ikke, om du har fortalt ham om, hvor stort problemet er for dig?

    Mit forslag er, at du simpelt hen sætter dig ned og siger til ham, at du ikke kan holde til den form for liv mere, hvorfor han må vælge om, han vil gøre noget ved problemet, eller miste dig.

    Fortæl ham, at du seriøst overvejer at finde dig en elsker, der kan opfylde det behov hos dig, når han ikke vil/kan. Fortæl ham, at du virkelig lider under det her, og at du egentlig helst ville have det liv med ham, men når han ikke en gang forsøger at gøre noget ved det, så kan hans kærlighed til dig jo ikke være så høj.

    Det eneste, du under ingen omstændigheder bør gøre, er at finde en elsker i hemmelighed og begynde at stikke løgnehistorier osv ud. Det vil der aldrig komme noget godt ud af.

    Spil med åbne kort. Jeg går ud fra, du elsker din mand, siden du ikke lader til at overveje at ville forlade ham, hvorfor han vel også har krav på at vide, hvordan du har det.
  • Hej Hanne


    Nu er det ikke mit problem, Men der findes mange hjælpe måder.... Start-Stop teknik.... er nok den kendeste...
    Nu skriver du, at han ikke har stor sexlyst.... Tjah... hvis noget ikke fungere, så kan interessen jo godt dæmpes...
    Men hvor ofte har i sex? Og har det været oftere?
    Jeg tænker lidt på, om i kunne have flere "omgange" Så hvor hurtigt er han klar igen?
  • Hej
    Det middel der.. er ret dyrt... GOdt i vil bruge lidt penge på den sag.....
    Nu har manden så tilsyneladende ikke den store lyst.... For ellers ville det der jo være en mulighed for at det gode knald hver anden uge.... Og så noget knapt så godt ind i mellem... Sådan noget uforpligtende..
  • Hej Alle

    Ja jeg har også været igennem hele møllen med start stop osv. intet virker derfor vil jeg ikke bruge for meget tid på det her.

    I skriver at middlet priligy virker udemærket hvis man normal vis holder ca. 1 min hvorlænnge kan man så med Priligy ? det er også dyrt er der nogen af jer der har prøvet Dapoxetine ? skulle være det samme bare billigere.

    Kort sagt kunne godt bruge jeres erfaringer ! kan man få priligy ved sin danske læge eller et tilsvarende produkt.

    Bare til info er 40 år samme kæreste i 20 år og 2 unger men nu skal der bare snart ske noget.
  • Har du overvejet at følge mit forslag om at gå til læge? Jeg synes, det er en dårlig ide at man selv eksperimenterer med diverse medikamenter - uden at være ordenligt udredt først.
  • citat:

    "Det med at tage op til sin egen læge, ja ”go” for det Lotte123. Jeg synes tanken er rigtig god, og er egentlig helt enig med dig, og det du skriver herinde, men jeg kan bare ikke tage telefonen ringe til telefonisten og sige, jeg lider af for tillid sædafgang, kan jeg få en tid, og så ellers tage bukserne ned hos min læge."

    Det er præcis, hvad jeg mener, man bør gøre. Man kan evt. sige, at man har et seksuelt problem, som man gerne vil tale med lægen om - det kan jeg godt forstå, man ikke lige ønsker at sige til sekretæren.
    Man kan lige så godt blive syg der, som man kan i sin storetå og i sin næse, og det er lige så naturligt, men rigtigt mange mænd har det beklageligvis som du. De foretrækker gerne at lide totalt unødigt i årevis, få ødelagt deres sexliv, måske endda deres parforhold - for gå til læge?? Nej - hvor vil du hen? Det er pinligt, flovt og hvad man ellers finder på at totalt tåbelige forklaringer, og selvfølgelig har lægen med garanti aldrig hørt om den slags før, og har i hvert fald aldrig nogen sinde set en penis, og lægen vil sidde og grine de næsten 14 dage - og fortælle om det til alle, måske endda sætte en annonce i avisen om det.........

    Eller også kunne man forestille sig, at lægen ville tage det seriøst og gå ind og hjælpe med at gøre noget effektivt ved problemet, og jeg kan garantere dig, at både den mandlige og kvindelige læge kender til problemet - og det sidste, de vil gøre, er da at gøre deres patient til grin.

    Og nej - det er ikke spor sjovt. Hvor sjovt tror du i grunden, det er som kvinde at ligge der med benene i vejret totalt blottet?? Man er til salg for en femøre. Det kan jeg da godt love dig.

    Men jeg er da ikke i tvivl om, at hvis jeg fejler noget der, så må det undersøges - og det må da undersøges ordentligt med de ubehageligheder, der nu følger med. Heldigvis er jeg gift med en mand med samme indstilling - og han HAR haft problemer i den del af kroppen, og han har da naturligvis opsøgt læge og fået gjort noget ved sit problem. Det var så ikke lige problemer med sædafgang, men noget andet, der krævede en indlæggelse og en sygemelding. Og ved du, hvad han gjorde? Han fandt ikke på en løgnehistorie på sin arbejdsplads - han fortalte sine kolleger om sit problem, og hvad der skulle gøres. Han blev IKKE til grin - tvært i mod. Kollegerne nærmest valfartede hen til ham og spurgte ind til problemet; måske glade og lettede over, at der her var en, der gerne ville tale om noget, som faktisk optager de fleste, men som opfattes som åhh så pinligt.

    Det er fuldstændigt tåbeligt, at selv finde på en eller anden diagnose, som "nok" passer - og så købe noget medicin på nettet, som måske er godt nok, men som man ikke aner om overhovedet er det, man har brug for - og heller ikke aner, om det er noget, man overhovedet kan tåle - og det ved man heller ikke, selv om man har svaret på 20 spørgsmål.

    Sex og seksuelle problemer er altså en lige så naturlig del af livet, som at spise og trække vejret - det er dog de absolut færreste, der ikke har et sexbehov, så hold op med at gøre det til noget meget mystisk, pinligt og mærkeligt.

    Ja, undskyld, men jeg fastholder min mening; at det eneste rigtige for mænd - og kvinder - med seksuelle problemer, er altså at starte med at gå til læge, så man kan blive ordentligt undersøgt, udredt - og endda måske blive helbredt.

    Mange firmaer tjener netop tykt på denne tåbelige bonerthed, der findes i samfundet og sælger alle mulige - mere eller mindre virkningsfulde - mere eller mindre skadelige - præparater på nettet.

    Ja, det blev lidt langt, men jeg synes altså det er tåbeligt at få at vide, at man er fjollet, fordi man foreslår at gå til læge, der egentlig også er uddannet til at undersøge en tissemand.
  • Hej

    Jeg vil tro, at til dette problem, så klares lægebesøget verbalt... altså snakke om tingene...
    Og så er det godt nok at have afprøvet start/stop og det forskellige..og kan fortælle om resultatet og at det ikke er godt nok...
    Der er ikke noget at være bange for....

    Ringer du og får hold i en sekretær... så bed om at snakke med lægen... eller blot få en tid... Du behøver ikke "afsløre" dig her...

    Kom i gang...
  • Jeg heller til at bruge Priligy, men hvis du har overskud til at ringe til lægen om det, så gør det endeligt. Personligt ville jeg dog foretrække ikke, hvis det kan klares uden lægebesøg.
  • Nej, jeg følte mig ikke talt ned til. :-)

    Men - at det skal være samfundets skyld, at en del mennesker ikke vil gå til læge, når de fejler noget i visse kropsdele, er dog lige langt nok ude, synes jeg.

    Der i mod er det desværre blevet et samfundsproblem, at man hellere selv vil gætte sig til en diagnose og fylde sig med alt muligt medicin, man måske ikke en gang har brug for, og som oven i købet kan være skadeligt, i værste fald livstruende - frem for at få undersøgt, hvad der reelt er i vejen - og så behandle ud fra det.

    Men ja - der er mennesker, der hellere vil ødelægge hele deres liv, end have 10 minutters ubehag ved lægen - og de mennesker, der foretager et sådant valg, bør vi naturligvis også respektere, selv om det kan være svært at forstå dem.

    Dog synes jeg bestemt ikke, at dette debatform er stedet, hvor man opfordrer folk til den slags "selv-diagnoser". Tvært i mod - det burde være stedet, hvor vi støtter og hjælper folk til at tage dette øjensynligt meget vanskelige skridt; at gå til læge.
  • woyasumuwoyasumu
    Redigeret 1 august, 2019, 08:10

    Viaman Spray mod for tidlig udløsning - shytobuу.dk Veldig bra produkt!

Log in eller Registrér for at kommentere.